رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان " از وزارت راه می‌خواهیم زمینه حضور بخش خصوصی در بازار مسکن را فراهم کند"، گفت:‌ دولت تنها به دنبال تولید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن است.

محمدرضا رضایی کوچی درباره بازار مسکن اظهار کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی در حدود یک سال پایانی عمر خود تازه به دنبال اجرای طرح تولید انبوه مسکن است، آن هم نه به میزان مورد نیاز کشور، بلکه تنها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد تا زوج های جوان و متقاضیان اصلی صاحب مسکن شوند، اما دولت تنها به دنبال تولید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور است.

وی با بیان اینکه طرح ملی مسکن تأثیر مثبتی در بازار مسکن نخواهد داشت، افزود: اگر بپذیریم که دولت در یک سال آینده، سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی می سازد، باز هم وزارت راه حدود ۶۰۰ هزار واحد از برنامه عقب خواهد ماند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس از دولت و وزارت راه و شهرسازی توقع تولید مسکن را ندارد، بلکه ما می خواهیم که وزارتخانه زمینه حضور بخش خصوصی در بازار تولید مسکن را فراهم کند.

رضایی کوچی اضافه کرد: در حال حاضر زمین سهم برجسته ای در قیمت تمام شده بازار مسکن دارد و سازندگان توان تأمین زمین و تولید مسکن را ندارند، بنابراین دولت باید تمرکز خود را در عرصه ارائه زمین دولتی به سازندگان بگذارد.

  • منبع خبر : تسنیم