نشست مشترک اتاق تعاون ایران با مدیر اجرایی اتحادیه سراسری شرکت های ساختمانی افغانستانبا هدف بررسی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت ساختمان دو کشور برگزار شد.

به گزارش بین نیوز به نقل از اتاق تعاون ایران، نمایندگان اتحادیه سراسری شرکت های ساختمانی افغانستان گزارشی از وضعیت صنعت ساختمان در کشور متبوع خود را ارائه و بهره گیری از تجارب و دانش ایران را یک ضرورت توصیف کردند.

علی مطیع جهانی معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران نیز در این نشست توضیحات مبسوطی در خصوص جایگاه نمایشگاه صنعت ساختمان در ایران ارائه کرد وگفت: در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ۲۵ تفاهم نامه با هیات تجاری افغانستان امضا شده است و جمع کثیری از تجار افغانستان از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان در سالهای اخیر در ایران رشد به سزایی داشته است و کشور افغانستان می تواند از تحولات خدمات فنی و مهندسی و تولیدات کشور ایران استفاده کند و این مهم در زمینه صادرات این صنعت به بازارهای دوکشور بسایر حایز اهمیت خواهد بود.

این مقام مسئول بر ایجاد بازارهای مشترک، برگزاری نمایشگاههای عمران و ساختمان و پذیرش هیات های تجاری بین دو کشور تاکید کرده و در راستای همکاری های مشترک حضور تولیدکنندگان ایرانی در تکمیل پروژه های عمرانی، شهرسازی و ساختمانی افغانستان را فرصتی مغتنم شمرد.

وی با اشاره به مرز و زبان مشترک دو کشور خاطرنشان کرد: دو کشور می توانند از این مزیت بهره برده و فعالیت گسترده اقتصادی و صادراتی را پایه ریزی کنند.

در این نشست امضای تفاهم نامه تامین نیازهای حوزه صنعت ساختمان میان نمایندگان دو کشور در دستور کار قرار گرفت.