قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در سفر به کرمان و بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر این استان از تاکید رئیس جمهور بر تکمیل مسکن های مهر کشورتا پایان امسال خبر داد.

به گزارش بين نيوز از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر پس از بازدید از پروژه های مختلف مسکن مهر این استان در جلسه شورای مسکن گفت: با توجه به زمان باقی مانده برای تحویل مسکن های مهر، بخشی از هزینه آماده سازی مسکن مهر استان کرمان با تخصیص قیر و همچنین از محل فروش و تهاتر زمین تامین می شود.

اصغر مهرآبادی از اختصاص ده میلیارد ریال از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تامین فاضلاب مسکن مهر استان کرمان خبر داد و گفت: بیست میلیارد ریال هم توسط استانداری و شرکت آب و فاضلاب استان برای تحقق این امر تخصیص می یابد.

وی بر همکاری دستگاه های مسئول در به سامان رساندن مسکن مهر و انجام خدمات زیربنایی و روبنایی در زمان مقرر و به صورت مناسب تاکید کرد.

در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم ازپایان کار احداث چهار هزار واحد مسکن مهر و تحویل به متقاضیان تا پایان امسال در این استان خبر داد و گفت: اخیرا عملیات احداث دو هزار واحد مسکن مهر نیز به اتمام رسیده و محوطه سازی برای تحویل به متقاضیان در دست اجراست.

محمدمهدی بلوردی تصریح کرد: ۱۸۰۰ واحد مسکن مخهر در این استان پرونده قضایی دارند و حدود هزار واحد هم فاقد متقاضی هستند.

دبیر شورای مسکن استان کرمان افزود: برای حل مشکل مسکن مهر ۱۹۲ واحدی بهزیستی کرمان، قرارداد این پروژه از تفاهم نامه سه جانبه به تعاونی خودمالک تبدیل شود می شود و تسهیلات بانکی آن به ازاء هر واحد به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش می یابد.

وی همچنین از تخفیف و تقسیط عوارض شهرداری و تقسیط هزینه انشعاب آب و برق برای دارندگان مسکن مهر در استان کرمان خبر داد.

از برنامه احداث ۳۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر استان کرمان، تا کنون حدود ۲۵ هزار واحد به متقاضیان تحویل شده است که تا این میزان، تا پایان امسال به ۳۱ هزار واحد می رسد.