شهردار اصفهان گفت: مشکلات سر راه ساخت خیابان های اطراف میدان پینارت مانند خیابان های ارغوانیه، زاینده رود و ادامه سلمان فارسی، برطرف شده تا این پروژه به زودی به صورت یکجا بهره برداری و افتتاح شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در جلسه بررسی روند اجرای پروژه‌ های عمرانی شهر اصفهان، اظهار کرد: شرایط توسعه و آبادانی در منطقه چهار مطلوب است و به زودی مشکلاتی که در راه اجرای خیابان های ارغوانیه، زاینده رود و میدان شهدای هسته ای وجود دارد برطرف شده و کل این پروژه با تکمیل خیابان های اطراف میدان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: خیابان ادامه سلمان فارسی هم در اطراف این میدان نیاز به تکمیل دارد که با ساخت آن تمام پروژه را بهره برداری می کنیم.

شهردار اصفهان از آمادگی شهرداری برای بهره برداری و آغاز یک هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۴ خبر داد و گفت: یکی از اقدامات ما در این منطقه ساخت یک پل با چند لوپ در انتهای رودخانه زاینده رود است که به رینگ چهارم وصل می شود؛ برای این پروژه اعتبار هم در نظر گرفته شده است.

۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۴ آماده بهره برداری است

همچنین در این جلسه، رضا اخوان، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: طی ۱۵ سال اخیر پروژه شاخصی در منطقه چهار اجرا نشده بود اما در این دوره شاهد پروژه های خوب عمرانی بودیم؛ این موضوع درست برخلاف آن چیزی است که این روزها در بنرهای تبلیغاتی سطح شهر مبنی بر اینکه حق اصفهان ادا نشده است، مشاهده می کنیم.

وی از آمادگی منطقه برای بهره برداری از ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه خبر داد و گفت: همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان طرح هم در دست آماده سازی برای آغاز است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: : در سه سال اخیر پروژه ‌های شاخصی از جمله تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز، لوله گذاری و تاسیسات مورد نیاز برای آب رسانی در بخش‌های مختلف شامل لوله گذاری با قطر ۵۰۰ به طول ۱۰ کیلومتر، با قطر ۲۰۰ حدود ۲۰ کیلومتر، اصلاح و توسعه آبیاری قطره‌ای با توجه به فرسودگی سیستم آبرسانی قطره‌ای به طول هفت هزار کیلومتر انجام شده است.

وی افزود: در سه سال گذشته بودجه منطقه چهار شهرداری اصفهان ۳۱۰ درصد افزایش داشته است.

اخوان با اشاره به اجرای میدان شهدای هسته ای با مساحت ۴۰ هزار متر به عنوان یکی از طرح های شاخص منطقه گفت: تنها هفت هزار مترمربع این میدان موجود بود و مابقی آن یعنی ۳۳ هزار متر مربع در سه سال اخیر آزادسازی شد.

وی افزود: با هزینه اجرای میدان در مجموع ۱۳۴ میلیارد تومان برای آزادسازی و اجرای این پروژه در بازه زمانی سال ۹۶ تا ۹۸ هزینه شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: در خیابان سلمان فارسی بعد از بیمارستان چمران به طول ۷۳۰ متر و عرض ۶۰ متر تنها تعدادی از مغازه ‌ها برای آزادسازی در کندروی شمالی باقی‌مانده است، بقیه مسیر که قبلاً در حد دسترسی محلی با عرض هفت متر بود، امروز با شرایط ویژه کندرو، تندرو و رفیوژ میانی آن اجرا شده که برای آزادسازی و اجرای آن ۸۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: خیابان روشن دشت به طول حدود دو کیلومتر است که در سال ۹۷، یک هزار و ۴۵۰ متر آن در اختیار شهروندان قرار گرفت و ۴۵۰ متر باقی‌مانده با توجه به وجود پلاک‌های تجاری ریزدانه و مسکونی برای اجرا و آزادسازی ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

آزادسازی دسترسی نمایشگاه بزرگ اصفهان

اخوان تصریح کرد: ادامه خیابان ارغوانیه به طول ۹۰۰ متر به صورت دسترسی محلی با عرض هفت متر بود و بخشی از خیابان به ظاهر آزادسازی شده بود این در حالی است که تمام مسیر در دست آزادسازی قرار دارد و با توجه به اجرای ماده ۹ قانون تملک اراضی واقع در طرح‌های دولتی برخی پرونده‌ ها همچنان در جریان کارشناسی و برآورد ریالی است که برآورد آزادسازی و اجرای پروژه بر اساس قیمت سال ۹۹ حدود ۲۳۷ میلیارد تومان است.

وی افزود: آزادسازی و اجرای دسترسی نمایشگاه بزرگ اصفهان به طول دو کیلومتر در ضلع شرقی رینگ چهارم با توافق مالکان آزادسازی شده که هزینه آزادسازی و اجرای آن ۲۵ میلیارد تومان است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان از احداث سرویس بهداشتی در پارک کردآباد خبر داد و اظهار کرد: اجرای لوپ ها و رمپ‌های غربی تقاطع غیر همسطح رضوان و رینگ چهارم با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان و اجرای روشنایی بلوار رضوان و لوپ‌های تقاطع آن با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه چهار به شمار می‌آید.

وی با اشاره به پروژه‌ های آماده افتتاح در این منطقه گفت: پروژه مشارکتی فردوس با سهم ۴۴ میلیارد تومانی شهرداری، پروژه مشارکتی خیابان حمزه با سهم ۵۴.۵ میلیارد تومانی شهرداری آماده افتتاح است.

اخوان ادامه داد: همچنین پروژه مشارکتی پارکینگ، خدماتی و اداری مجموعه اداری امیرکبیر واقع در خیابان ۲۲ بهمن با سهم ۴۰ میلیارد تومانی شهرداری در حال احداث است و پروژه مشارکتی راستگرد اتوبان صیاد شیرازی با سهم حدود ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری آماده کلنگ‌زنی است.

وی بیان کرد: پارک ۱۴ هزار مترمربعی شهرک زاینده رود با اعتبار چهار میلیارد تومان در حال احداث است و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت داشته است، در این محدوده علی‌رغم وجود پارک شرق، پارک محلی وجود نداشت از این رو پارک شهرک زاینده رود احداث شده و تا سه هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.