بازرسی‌ها نشان می‌دهد که در ۲ هفته اخیر قیمت‌ها در بازار اجاره و خرید و فروش ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن به ویژه در حوزه خرید و فروش روند کاهشی را در پیش گرفته است، گفت: بررسی‌های میدانی به دست بازرسان اتحادیه املاک نشان می‌دهد که در مناطق ۲۲ گانه تهران قیمت‌ها در حوزه خرید و فروش و اجاره بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. در منطقه ۲ و ۳ تهران قیمت‌ها در بازار اجاره و خرید و فروش طی ۲ هفته اخیر ثابت بوده است.

خسروی با بیان اینکه در منطقه ۴ قیمت‌ها در حوزه اجاره ثابت بوده، اما در حوزه خرید و فروش ۱۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه در منطقه ۵ تهران قیمت‌ها در حوزه اجاره ۲۰ درصد کاهش و در بخش خرید و فروش ۳ میلیون تومان در هر متر مربع کاهش داشته است، گفت: البته در برخی از محله‌های منطقه ۵ در حوزه اجاره و خرید و فروش با افزایش قیمت روبرو بوده‌ایم.

او به منطقه ۶ تهران هم اشاره کرد و گفت: در منطقه ۶ بخش اجاره در برخی از مناطق ۵ درصد کاهش و در برخی از مناطق با کاهش ۲۰ درصدی روبرو بوده‌ایم.

خسروی افزود: در این منطقه قیمت‌های خرید و فروش در برخی از محله‌ها ۱۰ درصد و در برخی از محله‌ها با کاهش ۱۵ درصدی روبرو بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران درباره منطقه ۷ تهران هم گفت:

قیمت‌های اجاره در این منطقه روند افزایشی داشته به طوری که در برخی از محله‌ها ۵ درصد افزایش قیمت مشاهده می شود و در برخی از محله‌ها هم قیمت‌ها ثابت بوده، اما در بخش خرید و فروش با کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی روبرو بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه در منطقه ۱۱ تهران قیمت‌های اجاره ثابت، ولی قیمت‌های خرید و فروش ۱۰ درصد کاهش داشته است گفت: در منطقه ۱۲ قیمت‌های اجاره ۱۰ درصد افزایش داشته و قیمت‌های خرید و فروش هم ثابت بوده است.

او با بیان اینکه در منطقه ۱۳ قیمت‌های اجاره ثابت و قیمت‌های خرید و فروش ۵ درصد کاهش داشته است، گفت: در منطقه ۱۴ قیمت‌های اجاره و خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است و در منطقه ۱۴ هم شاهد کاهش قیمت در هر دو حوزه بوده‌ایم.

خسروی با بیان اینکه در منطقه ۱۵ قیمت‌های اجاره ۱۵ درصد افزایش داشته است گفت:

قیمت‌ها در حوزه خرید و فروش در برخی از محله‌ها ثابت، اما در برخی از محله‌ها ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران درباره منطقه ۱۶ و ۱۸ هم گفت: در این دو منطقه قیمت‌های اجاره و خرید و فروش روند کاهشی داشته است.

او درباره منطقه ۱۹ هم گفت: متأسفانه در برخی از محله‌های این منطقه قیمت‌های اجاره ۸۰ درصد افزایش داشته، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

خسروی درباره منطقه ۲۱ تهران هم گفت: قیمت‌های اجاره در این منطقه ثابت بوده، اما در حوزه خرید و فروش روند کاهشی داشته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران درباره منطقه ۲۲ تهران هم گفت: قیمت‌های اجاره در این منطقه ثابت بوده، اما در حوزه خرید و فروش با کاهش ۱۰ درصدی روبرو بوده‌ایم.