بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان مسکن محرومان یک هفته مهلت داد عملیات اجرایی مسکن خود را آغاز کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: متقاضیانی که انعقاد قرار دارد کرده اند در صورتی که ساخت مسکن خود را  ظرف مدت یک هفته آغاز نکنند، ساخت واحد مسکونی آنها به پیمانکار واگذار می شود و در صورت تمایل نداشتن متقاضی، قطع وام شده و واحد مسکونی به سایر متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.

آسمانی مقدم به بسته تشویقی بنیاد مسکن برای ساخت مسکن محرومان اشاره و تأکید کرد: به متقاضیانی که تا یک ماه آینده واحد مسکونی خود را به مرحله بهره برداری برسانند، علاوه بر پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز پرداخت می شود.

وی از تشکیل ۵ هزار و ۶۵۳ پرونده ساخت مسکن محرومان در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ پرونده به بانک ها معرفی که ۳ هزار و ۲۸۶ پرونده موفق به انعقاد قرارداد با بانک های عامل شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به مرحله پی کنی، ۲ هزار و ۲۸ واحد فنداسیون، ۹۹۹ واحد دیوارچینی و اسکلت و ۶۰۸ واحد به مرحله سقف رسیدند.

وی افزود: ساخت مسکن محرومان در شهرستانهای نهبندان، بیرجند، قاین و طبس از پیشرفت بیشتری برخوردار است.

آسمانی مقدم متراژ واحدهای مسکونی را ۴۲ تا ۶۰ متر عنوان کرد و گفت: به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

  • منبع خبر : صدا و سیما