شهردار اصفهان: پاسداری از محیط‌زیست شهری یک ماموریت الزامی است/ شهردار لندن: متعهد به همکاری بین‌المللی برای ایجاد شهرهای سبزتر و ایمن‌تر هستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی طی نامه ای به صادق خان، شهردار مسلمان شهر لندن، انتخاب مجدد وی به عنوان شهردار لندن برای دومین دوره را تبریک گفت و اظهار کرد: شهر زیبای لندن همواره سالهاست که به عنوان یک جهان‌شهر مورد توجه مخاطبان گوناگون در سراسر دنیاست و فعالان مدیریت شهری با دقت بیشتری مدیریت لندن را مطالعه می‌کنند اما برای من به عنوان یک شهردار حقوقدان مدیریت شهری این شهر جذابیت مضاعفی پیدا کرده است تا رویکرد یک شهردار حقوقدان را در لندن دنبال کنم.

شهردار اصفهان در این مکاتبه افزود: حقوق بشر و عدالت باعث می‌شود تا پاسداری از محیط زیست، مقابله با تبعیض، توزیع متناسب امکانات و خدمات، تقویت آحاد جامعه برای ایفای نقش و شکوفایی فارغ از تفاوت ها، ایمنی و امنیت، یک وظیفه و ماموریت الزامی تلقی شود تا اینکه یک ویترین تبلیغاتی باشد.

وی خطاب به شهردار مسلمان شهر لندن تصریح کرد: موفقیت شما در اینکه مدیریت شهری را در چارچوب حقوق بشر تعریف کنید تا اینکه حقوق بشر صرفا سرفصلی در برنامه‌های مدیریت شهری لندن باشد، الهام بخش و مایه مسرت و افتخار برای تمامی شهرداران حقوقدان است.

* به دنبال شهرهایی سبزتر، زیباتر، امن تر، و پررونق تر

صادق خان، شهردار لندن نیز در پاسخ به شهردار اصفهان نوشت: در این زمان بسیار حساس و مهم به شدت تحت تاثیر اعتماد و اطمینان شهروندان لندن قرار گرفتم، زمانیکه تلاش می کنیم تا روزهای تاریک پاندمی (کرونا) را پشت سر بگذاریم. در شهر لندن، این به معنای ارائه رفتار و عملکرد جدید است. سرمایه گذاری بر روی جوانان، مبارزه با جرم، ایجاد اشتغال، کاهش سطح نابرابری و فقر، کمک به رشد کسب و کار و تداوم ساخت مسکن واقعا ارزان قیمت از آن جمله اند. همچنین من کاملا به کار بین المللی متعهد هستم تا شهرهایی سبزتر، زیباتر، امن تر، و پررونق تر برای همه شهروندان ایجاد کنیم.

وی در ادامه این نامه آورده است: لندن حضور فعال خود در شبکه شهرها را تداوم بخشیده تا اطمینان حاصل شود که ما یادگیری از پروژه های نوآورانه در سراسر جهان را ادامه می دهیم، به گونه ای که اقدام و صدای شهر بتواند همچنان بر اولویت های حکومت های ملی ما حداقل تا زمان برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی(cop26) تاثیر گذارد.