معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گیلان گفت: در دنیا با دیواره‌‌سازی رودخانه را مهار نمی‌کنند و این روش در این حوزه کاربردی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، «علی‌اوسط اکبری‌مقدم» بعد از ظهر امروز در اولین جلسه بازسازی شهرستان گمیشان که طبق برنامه‌ریزی وزارت کشور استان گیلان را به عنوان استان معین گلستان در بازسازی و نوسازی شهرستان گمیشان اعلام کرد، اظهار کرد: طبیعت هر بار به ما اخطار می‌دهد که حریم مرا حفظ کنید، اما متاسفانه بشر همچنان درس چندانی از این اخطار نگرفته است.
وی با اشاره به حضور بنیاد مسکن استان گیلان به عنوان استان معین در بازسازی شهرستان گمیشان اذعان کرد: از جانب استاندار گیلان ضمن خسته نباشید به شما، آمده‌ام بگویم که دغدغه شما را دغدغه خود می‌دانیم و آمده‌ایم که به شما کمک کنیم.

اکبری‌مقدم  ادامه داد: سه استان گیلان، مازندران و گلستان با هویت‌های مشابه فرهنگی و قومیتی هستند که همین موضوع به ما کمک می‌کند تا در پیشبرد برنامه‌های خود مسیر بهتری را تجربه کنیم.

در فرآِیند بازسازی از تجربیات گلستان هم استفاده شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تجربیات حوزه دفتر فنی استانداری گلستان تصریح کرد: امیدوارم همکاران ما در بنیاد مسکن گیلان طی زمان حضورشان در گلستان از تجربیات کاری همکاران حوزه عمرانی استانداری گلستان به ویژه حوزه دفتر فنی استانداری گلستان استفاده کنند، تا بتوانیم به وظیفه‌ای که برعهده ما گذاشته شد، خوب عمل کنیم.

اکبری‌مقدم ادامه داد: در فرآیند بازسازی هم باید تلاش شود، ساخت و سازها بر اساس اصول فنی و ضوابط قانونی انجام شود و از فرماندار شهرستان هم انتظار می‌رود، چنانچه‌ قرار است تغییراتی در روند ساخت‌وساز انجام گیرد، مقدمات این کار توسط فرمانداری انجام شود.