سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرينی شهری استان از نوسازی بافت‎های ناکارآمدشهری از طریق اعطای تسهیلات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در محلات هدف بازآفرینی شهری گیلان با اختصاص چهارصد میلیارد ریال از محل تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین وزارت راه و شهرسازی ،سازمان برنامه و بودجه کشورو صندوق توسعه ملی،تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و جدید واقع در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرهای استان گیلان مشخص می شود.

مهدی جعفری سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان با اعلام این مطلب گفت:پیرو ابلاغ اعتبارات سهم استان گیلان به مبلغ چهارصد میلیارد ریال از محل تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین وزارت راه و شهرسازی ،سازمان برنامه و بودجه کشورو صندوق توسعه ملی ، اقدامات و پیگیری‌های گسترده‌ای در خصوص تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و جدید واقع در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری در قالب تصویب برنامه اقدام مشترک،با تشکیل و برگزاری ستادهای باز آفرینی شهری شهرستانی و استانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:همچنین در خصوص فعالیت بهسازی ، نوسازی و مقاوم سازی مسکن، اقدامات و پیگیری های لازم با حوزه مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی به منظور شناسایی و اختصاص زمین مناسب در محدوده‌ها و محلات هدف باز آفرینی شهری به عمل آمد به طوری که توسعه گران بتوانند متعاقبأ از تسهیلات بانکی مربوط به باز آفرینی شهری استفاده کنند.

جعفری تصریح کرد:حسب تصمیمات متخذه ساخت ۳۷۸۵واحد مسکونی در برنامه سال ۱۳۹۷استان قرار گرفته که براین اساس تسهیلات بانکی به صورت ساخت ،خرید و ودیعه مسکن است.

وی اضافه کرد:در تسهیلات ساخت ، برای سازندگان واحدهای مسکونی در کلان شهرها به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ % در سال جاری (۵۰درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی ۲ساله ساخت است که امکان افزایش میزان تسهیلات ساخت تا ۱۱۰ میلیون تومان جهت استفاده توسعه گران حرفه ای به صورتی که مازاد تسهیلات با سود ۱۸درصد و بدون سپرده خواهد بود میسر است.

جعفری در ادامه با بیان اینکه در تسهیلات خرید از محل صندوق پس انداز یکم برای متقاضیان خرید واحد مسکونی در محدوده‌ها و محلات هدف در شهر تهران ۸۰میلیون تومان،در شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری ۴۰میلیون تومان است افزود:نرخ سود این تسهیلات برای متقاضیان در این مناطق(۶ درصد) با دوره باز پرداخت حداکثر ۱۲ سال است.

این مقام مسئول در پایان گفت:تسهیلات ودیعه مسکن به صورت قرض الحسنه در کلان شهرها ۲۰میلیون تومان برای هر متقاضی واجد شرایط و سایر شهرها ۱۵میلیون تومان است.

گفتنی است بر اساس این برنامه ابلاغی با همکاری شهرداریها،سایر دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی و استفاده از آورده بخش خصوصی ایجاد بالغ بر ۴۰۰۰شغل بصورت مستقیم و ۶۵۰۰شغل بصورت غیر مستقیم پیش بینی شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی