معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود دوباره شورایعالی شهرسازی و معماری به طرح ساماندهی دانشگاه تهران به دلیل اعتراضات مردم،‌نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران خبر داد و گفت:‌ این طرح در اولین جلسات کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرزانه صادق مالواجرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران که مدتی است با اعتراضات ساکنان آن مواجه است، اظهار کرد:‌ اولا این‌که این طرح ساماندهی است نه توسعه. این عنوان گویای آن است که طرح توسعه با ساماندهی متفاوت است.

وی ادامه داد: سال ۹۴ محدوده و حدود اربعه طرح ساماندهی دانشگاه تهران به تصویب شورایعالی معماری و شهرسازی رسید. در همان مصوبه شرط و شروطی گذاشته شده که باید طرح ساماندهی در نهایت به تصویب شورایعالی معماری و شهرسازی برسد.

وی تصریح کرد:‌ تا این زمان طرح مذکور کمیسیون ماده ۵ را طی کرده که در این کمیسیون مقرر شده اصلاحاتی در طرح ساماندهی دانشگاه تهران انجام شود. این اصلاحات هنوز به کمیسیون ماده ۵ برنگشته است.

دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی با طرح این پرسش که چرا شورایعالی معماری و شهرسازی بدون بودن کمیسیون ماده ۵ دوباره وارد این موضوع شده است،‌ گفت:‌ به دلیل این‌که هم سکنه پیرامون دانشگاه تهران مخصوصا محله ارزشمند وصال،‌ هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هم اعضای شورای شهر و هم از NGO ها و تشکل‌های دانشجویی به این طرح اعتراض داشتند.

بلاتکلیفی چندین ساله طرح ساماندهی دانشگاه تهران

صادق مالواجرد با اشاره به بلاتکلیفی چندین ساله طرح ساماندهی دانشگاه تهران، اظهار کرد:‌ بر اساس بررسی‌های انجام شده مقرر شد که طرح به صورت مفصل در اولین جلسات کمیته فنی بررسی شده و نتیجه آن به شورایعالی معماری و شهرسازی گزارش می‌شود.

وی با یادآوری این‌که هنوز یک کمیته فنی دیگر داریم که در آن طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود:‌ ۱۰۰ درصد گزارش همه موارد به شورایعالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود و این شوراست که تصمیم می‌گیرد چه اتفاقی قرار است برای طرح بیفتد.

وی همچنین ببیان کرد: نمایندگان مجلس پیگیر این بودند برای تعیین تکلیف مردم بودجه‌ای از وزارت راه و شهرسازی ( اراضی) بیاید و تملک‌ها انجام شود. اما با توجه به دلایلی که عنوان شد و در وانفسای بودجه و اولویت‌بندی های که به هر حال مشکلات بسیاری وجود دارد و بودجه‌ریزی بایستی بر اساس اولیت‌بندی انجام گیرد اینکه وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان وزارتخانه‌ای که هم در راه و هم در مسکن باید خدمات وییه‌ای به مردم ارائه دهد نمایندگان مجلس تشخیص دادند که این بودجه اولویتی ندارد به توسعه دانشگاه تهران منجر شود.