کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز سه‌شنبه خبر داد و اظهار کرد که با ورود این سامانه بارشی، شاهد بارش پراکنده باران در برخی از مناطق خواهیم بود.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز، کبرا رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز در غالب مناطق کشور جوی آرام را داریم که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است.

وی گفت: از فردا (سه‌شنبه) با ورود سامانه بارشی به کشورمان، در برخی از نقاط استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کردستان، آذربایجان‌های شرقی، ارتفاعات زنجان، قزوین و البرز بارش پراکنده را خواهیم داشت.

 رفیعی عنوان کرد: از روز چهارشنبه این سامانه بارشی فعال می‌شود و در استان‌های شمال غرب، غرب و برخی از مناطق جنوب غرب به‌ویژه استان‌های واقع در دامنه‌های البرز را در بر می‌گیرد و سبب بارش باران و رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر باعث بارش برف می‌شود.

 این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش بادهای شدید رخ می‌دهد و طی چهارشنبه و پنجشنبه نیز علاوه بر این مناطق، در برخی از مناطق مرکزی کشور، شرق و شمال شرق وزش بادهای شدید را خواهیم داشت که می‌تواند سبب گردوخاک هم باشد.

وی در ادامه گفت: ضمن اینکه طی این مدت وزش بادهای جنوبی در استان‌های سواحل دریای خزر و اردبیل را خواهیم داشت و سبب ذوب برف و احتمال وقوع بهمن در این مناطق خواهد شد.

رفیعی اظهار کرد: از لحاظ دمایی در پنجشنبه در نیمه غرب کشورمان هوا سرد خواهد شد و همچنین روز جمعه نیز در نیمه شرقی کشور نیز شاهد کاهش دما خواهیم بود.

وی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف و همراه با غبار محلی است و از سه‌شنبه تا چهارشنبه و پنجشنبه شرایط بارندگی مهیا می‌شود و در نتیجه هوای تهران نیز مطلوب‌تر خواهد شد.