نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست امروز این کمیسیون گزارشی درباره روند تکمیل پروژه های مسکن مهر، اجرای طرح ملی مسکن و تولید مسکن استیجاری ارائه کرد.

سید احسن علوی در تشریح دستور کار جلسه سه شنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در نشست امروز که علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن و معاونان و نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس میهمانان کمیسیون عمران مجلس حضور داشتند محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گزارشی درخصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی  شامل ۷۰۰ هزار واحد در شهرها و ۲۰۰ هزار واحد در روستاها در دو سال آینده، به کمیسیون ارائه کرد و بحث هایی نیز در این زمینه صورت گرفت.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در این جلسه آمارهای از واحدهای خالی مسکن و تعداد خانوارها ارائه شد که وزیر راه و شهرسازی اصرار داشت هر چه سریع تر ساخت این چند هزار واحد مسکونی به پایان برسد به شکلی که بتوان عرضه و تقاضا را متعادل کرده و پاسخگوی قشر آسیب پذیر جامعه باشیم.

علوی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر جلسه امروز ، اختصاص پرداخت تسهیلات ساخت و ساز مسکن برای کارمندان دولت بود منوط به آنکه کارکنان در مدت ۱۵ سال سرمایه گذاری  این واحدهای مسکونی را به شرط تملیک خریداری کنند.

وی تصریح کرد: در نشست امروز کمیسیون همچنین فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران درخصوص آزاد راه تهران- شمال و حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین نیز درخصوص مسکن از وزیر راه و شهرسازی سوالاتی مطرح کردند که مقرر شد در این خصوص بازدیدی از این آزادراه صورت گیرد و نتیجه آن بعد از تعطیلات ۲ هفته ای مجلس به نماینده تهران ارائه شود.

  • منبع خبر : ایرنا