وزیر راه و شهرسازی درخصوص قیمت و ساخت مسکن توضیحاتی ارائه کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شما گفتید مردم خانه نخرند تا ارزان شود، گفت: این حرف من برای ماه پیش بود، من این را چاره مقابله با گران‌فروشی دیدم.

وی افزود: من گفتم این رشد قیمتی حباب‌گونه است و منطقی پشت آن وجود ندارد و راه این است کسی که مضطر نیست عجله نکند. این راهکار تأثیر خود را گذاشت و شاهد توقف رشد بادکنکی بودیم و این اُفت کمک کرد تا فضا آرام شود.

وزیر راه گفت: جامعه هدف یعنی قشری که نیازمند مسکن است برای ما اهمیت دارد و ما از رسانه‌ها هم خواستیم تا پیشرفت پروژه‌ها را اطلاع‌رسانی کنند. مهمترین دستورکار برای تهران که بیشترین حجم مشکلات آنجاست، وجود دارد. ۵۵ هزار واحد در حال تکمیل است و ساخت ۶۰ هزار واحد جدید نیز آغاز خواهد شود.

اسلامی ادامه داد: اتصال متروی هشتگرد اتفاق خوبی خواهد بود که بزودی انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی کردیم که دو مسیر ریلی به پرند وصل شود و اینها کمک می‌کنند تا رفاه و گشایشی ایجاد شود.

وزیر راه اضافه کرد: قیمت مسکن در تهران افت کرده و شاهد آن در شهرستان‌ها نیز هستیم. البته قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست و سوداگران در این بازار حضور دارند. از سویی پروانه‌های صادر شده در سال‌های گذشته برای ۱۵۰ متر به بالاتر بوده ولی بیشتر معاملات در مورد مسکن‌های زیر ۱۰۰ متر است یعنی نیاز بازار مسکن زیر ۱۰۰ متر است. در آستانه عید سعید غدیر ساخت ۱۵۰ واحد جدید را آغاز می‌کنیم تا نهضت خانه‌سازی در کشور فراگیر شود.