هاشمی رفسنجانی از پیشرفت ۷۰ درصدی ترمینال شرق تهران خبر داد.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در توضیح آخرین وضعیت پایانه شرق در جمع خبرنگاران گفت: موضوع پایانه شرق مسئله بزرگی است که در این زمان نمی‌توان به زوایای آن پرداخت.

وی افزود: در پروژه‌های عمرانی می‌توان بخش‌هایی از پروژه‌ها که جزء بخش‌های اصلی آن‌ها نیستند را بعد از راه اندازی اولیه تکمیل کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: شاید یک نفر بگوید هنوز در این ترمینال مسجد ساخته نشده است، اما می‌توان کم کم به تکمیل این پروژه پرداخت.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به بازدید خود از این پروژه ادامه داد: این امکان وجود دارد که پایانه فعال شود و بعد از افتتاح اولیه باقی بخش‌های آن ساخته شوند.

وی افزود: مدیریت شهری قبلی گفت ما در پایانه شرق ۹۹ درصد پیشرفت داشتیم و چرا شما نتوانستید یک درصد آن را کامل کنید، اما مدیریت جدید در بازدید خود اعلام کرد که این پروژه ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته وقتی قیمت‌ها جا به جا می‌شود، طبیعی است که درصد پیشرفت پروژه‌ها هم تغییر کند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: مدیریت شهری باید دور هم بنشینند و به نتیجه برسند که آیا می‌شود آنجا را فعال کرد یا خیر.

وی در توضیح جلسه یکشنبه کمیسیون حمل و نقل افزود: در آن جلسه فقط دقایقی حضور داشتم و در جریان کامل موضوع نیستم که در آن جلسه درخصوص واگن‌های مترو چه حرفی زده شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جلسه طرح توسعه دانشگاه تهران با حضور جهانگیری معاون رئیس جمهور گفت: توسعه دانشگاه تهران ربطی به شورا نداشت، بلکه دچار یک مصوبه از شورای عالی شهرسازی شده بود و دانشگاه تهران به این مصوبه گلایه داشت.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در آن جلسه صحبت‌هایی شد، اما تصمیم گیری خاصی هم صورت نگرفت و بیشتر طرح موضوع از سوی دانشگاه تهران بود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان