عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: در نیمه دوم سال نیز قیمت مسکن ثابت باقی خواهد ماند؛ چرا که فعلا تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در نیمه دوم سال ارزان‌تر خواهد شد؟ گفت: در نیمه دوم سال نیز قیمت مسکن ثابت باقی خواهد ماند؛ چرا که فعلا تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد اما کسانی که برای مصرف قصد خرید خانه دارند شیب قیمت‌ها نسبت به نیمه نخست سال کُندتر شده و خانه اولی‌ها راحت‌تر می‌توانند مسکن خود را نسبت به ماه‌های گذشته تهیه کنند.

محمدعلی ربانی اظهار کرد: فعلا روند رشد قیمت کُندتر از قبل شده است. قیمت مسکن در مناطق یک، دو و سه حدود ۱۰ درصد ارزان شده است. همچنین در برخی از مناطق دیگر قیمت خانه تا پنج درصد افت کرده است.

او درباره طرح‌های دولت در زمینه ساخت مسکن افزود: دولت کلنگ ساخت چهار هزار واحد مسکونی را برای توسعه تولید در این بخش زمین زد؛ این در حالی است که این خانه‌ها تا دو سال آینده ساخته نخواهد شد. بنابراین تا زمانی که تقاضا برای خرید خانه وجود داشته باشد قیمت خانه ارزان نمی‌شود.

ربانی در ادامه گفت: برای تعادل قیمت مسکن دولت‌ها باید برنامه‌های خود را در راستای تولید مسکن محقق سازند. متاسفانه در طول سنوات‌ گذشته وعده دولت در راستای ساخت خانه عملیاتی نشده و همین موضوع باعث شد تا در سال ۹۸ با نوسان قیمت‌ها رو به رو باشیم.

  • منبع خبر : تجارت نیوز