عصر روز یکشنبه ۲۰/۸/۱۳۹۷ شورای شهر تهران با آرای خود از میان ۵ گزینه؛ آقایان عباس آخوندی و پیروز حناچی را برای کسب کرسی شهرداری تهران ، فینالیست کرد. در جلسات دفاعیه هر یک از طرفین، برنامه ها و سیاست های کاری قبل و بعد مسؤولیت خویش را در بوته نقد اعضای شورای شهر و […]

عصر روز یکشنبه ۲۰/۸/۱۳۹۷ شورای شهر تهران با آرای خود از میان ۵ گزینه؛ آقایان عباس آخوندی و پیروز حناچی را برای کسب کرسی شهرداری تهران ، فینالیست کرد. در جلسات دفاعیه هر یک از طرفین، برنامه ها و سیاست های کاری قبل و بعد مسؤولیت خویش را در بوته نقد اعضای شورای شهر و افواه عمومی قرار داند. چیزی که در این میان بیش از همه به چشم می خورد، هجمه ­های پیدا و پنهان برخی اشخاص و رسانه ها به آخوندی بود که وی با برافروختگی و عصبانتی که در چهره و کلامش نمایان بود، از آنان به عنوان «ضد رسانه» یاد کرد. با اندکی تحقیق و بررسی می­شد رسانه­ های مورد نظر وی را شناخت و حتی به گفته­ های ایشان صحه گذاشت. لیکن؛ از همان زمان می­شد حدس زد جماعتی که هیچ­گونه علاقه­ای به شهردار شدن آخوندی نداشتند، به هدف خود نزدیک شده بودند و آن در دام حواشی گرفتار کردن تئوریسین «ایرانشهر» بود!

البته آخوندی در دفاعیات خویش این حجم از هجمه را به اعضای شورای شهر نیز گوشزد کرده بود که مراقب باشید در دام «ضدرسانه» گرفتار نشوید.  لیکن؛ این تذکر که به رغم برخی اعضای شورای شهر نگاه از بالا به پایین آخوندی قلمداد می شد، به مزاق اعضاء خوش نیامد و این خوش نیامدن ها در صدور رأی نهایی خود را نمایان ساخت!

از این میان، رسانه تین به دور از هیاهو و جنجال­های مرسوم ، صرفاً به یک نظر سنجی ساده و در عین حال هدفمند بسنده کرد و آن طرح این سوال بود که «به کدام یک از دو گزینه برای شهرداری تهران مناسب تر است ؟!» جالب این که در همان دو روز قبل از رأی­ گیری نتایج نظرسنجی نشان می­داد که پیروزی آقای حناچی با اختلاف معناداری محرز است و «تین» نتایج انتخاب نهایی روز سه­شنبه ۲۲/۸/۱۳۹۷ شورا را پیش­ بینی کرده بود.

این در حالی است که همان طیف رسانه­ای مخالف آخوندی، همچنان بر این تصور و کابوسی که انتخاب شهردار از قبل برنامه­ ریزی شده است ، تا روز رأی­ گیری نیز بر هجمه ­های خویش ادامه دادند . تا جایی که رسانه­ های مرتبط ایشان تیترهایی از قبیل؛ «تعارف کلید پایتخت به مردی که افتخارش نساختن است»، «کارنامه مردود و تهی آخوندی برای شهردار شدن، «خطر سیاه بازی با رأی­های سفید»، «مخالفت دولت با شهردار شدن آخوندی!» و … برای رسانه­ های مکتوب و پایگاه­های خبری خویش برگزیدند.

به هر روی؛ فارغ از نتیجه انتخابات نهایی شورای شهر تهران و با آرزوی قلبی برای موفقیت شهردار پرانگیزه  و پرانرژی پایتخت، از یک سوی؛ از این که رسانه «تین» طی بیش از یک دهه به یک رسانه مرجع، صاحب نظر و کارشناس در حوزه حمل ونقل و مدیریت شهری تبدیل شده است، خوشنودی خویش را نمی­توانیم پنهان کنیم. و از سوی دیگر؛ رجاء واثق داریم که این ظرفیت و توانمندی در پیشبرد اهداف کلان شهر تهران، بیش از پیش به کار گرفته شود. علی الخصوص این که، با ایجاد سایت «بین نیوز» و در آینده نزدیک نشریه «راهبرد ساخت مسکن» (رسم)، عملاً فعالیت­های حوزه مسکن و شهرسازی را به صورت یک دپارتمان مستقل پایه گذاری و مدیریت می­کند.

تا که قبول افتد وکه نظر آید

 

(فرهاد خوانساری)