خیابان شانزلیزه نماد خیابان‌های شیک و لوکس است.

خیابان شانزلیزه نماد خیابان‌های شیک و لوکس است. برای سال‌ها در کشور خودمان این خیابان مثالی برای با ارزش بودن و گران بودن محله‌ای زده می‌‌شد. این خیابان یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری پاریس است.

تاریخ خیابان شانزلیزه به سال ۱۶۱۶ میلادی باز می‌‌‌گردد، در آن زمان شانزلیزه دشتی با بازارهای متعدد بود و به دستور ملکه ماری مدیچی، باغ های توبلری با درختکاری اطراف آن گسترش یافتند.

این خیابان با طول ۱۹۱۰ متر و عرض ۷۰ متری از میدان «شارل دوگل» تا میدان «کنکورد» ادامه دارد و شما می‌توانید با قدم زدن در آن بهترین خریدهای زندگی‌تان را تجربه کنید. در کنار فروشگاه‌های شیک این خیابان کافه‌ها، رستوران‌ها و تئاترهای اینجا بسیار جذاب و سرگرم کننده هستند.

با قدم زدن در شانزلیزه می‌توانید به تماشای جاذبه‌هایی چون کاخ الیزه، کاخ گران پَلِه و پُتی پَلِه، میدان شارل دوگل، میدان کنکورد، باغ معروف تویلری و طاق پیروزی در شارل دوگل بروید، این طاق برای گرامی داشت پیروزهای ناپلئون بناپارت در جنگ‌های فرانسه ساخته شده است.

وجود دو ایستگاه مترو در اطراف خیابان دسترسی به این خیابان را بسیار آسان کرده است. جالب است بدانید مغازه‌ها و املاکی که در این خیابان قرار گرفته‌اند از گران‌ترین املاک در دنیا به حساب می‌آیند، به شکلی که گفته می‌شود هر صد متر مربع خیابان شانزلیزه قیمتی بالغ بر ۱٫۵ میلیون دلار را دارد.