از زمانی که معماری و ساختمان سازی به صنعت تبدیل شد، در یکی از مهم‌ترین و بدترین اتفاقات شاهد نزول کیفیت ساختمان ها بودیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تبدیل، صنعتی شدن و تولید بیش از حد ساختمان‌ها در کشور باعث شد که ما به کیفیت ساختمان‌ها توجه نکنیم.

شیرین طغیانی در اولین نمایشگاه رونق تولید ملی و هم‌چنین اولین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از زمانی که معماری و ساختمان‌سازی به صنعت تبدیل شد، در یکی از مهم‌ترین و بدترین اتفاقات شاهد نزول کیفیت ساختمان‌ها بودیم.

وی با بیان این‌که از سپیده دم تاریخ تاکنون معماری و شهرسازی یکی از مهم‌ترین معیارهای تمدن ساز در سرتاسر جهان بوده است، افزود: مسلماً این نقش بی‌بدیل صنعت ساختمان می‌تواند ما را به این موضوع رهنمود کند که توجه به کیفیت صنعت ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ساختمان‌سازی یا صنعت ساختمان امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع دنیا مورد متوجه است و البته شاید در سایر صنعت‌ها بحث تولید، تولید اقتصادی و نتایج آن مورد توجه است، اما به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین و شاخص‌های صنعت ساختمان، بحث تمدن‌سازی است.

وی با بیان این‌که پوشش ساختمانی و تاثیر آن علاوه بر کیفی‌سازی ساختمان می‌تواند در سیما و منظر شهری موثر باشد، گفت: برپایی نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی می‌تواند در این راه قدم موثری بردارد و با ایجاد فضا برای آشنایی با پوشش‌های متنوع ساختمانی و به ویژه‌توجه به پوشش‌های متناسب با فضای فرهنگی، اقلیمی و کالبدی شهرها، کیفیت فضای شهری را افزایش دهد.

طغیانی تصریح کرد: در این نمایشگاه می‌توانیم با انواع تولیدات داخلی در عرصه ساختمان‌سازی و هم‌چنین با صنایع جدیدی که در این مبحث ایجاد شده، آشنا شویم و با رویکردهای جدید و استفاده‌ درست و به‌موقع از آن‌ها بتوانیم فضای شهری و ساختمان‌های با کیفیت را ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه‌ بستری است برای رونق صنعت ساختمان با وجود همه مشکلات و رکود است، ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده با کیفیت بیش‌تر و با شرایط بهتر شاهد برگزاری بهتر این نمایشگاه در عرصه صنعت ساختمان باشیم.

  • منبع خبر : ایسنا