کلنگ تأمین آب آشامیدنی سه روستای منصور، پرسپانج و لک، از توابع شهرستان آوج بر زمین زده شد تا اهالی این روستاها از نعمت الهی آب سالم برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، در آیین ویژه ای، کلنگ تامین آب آشامیدنی سه روستای منصور، پرسپانج و لک از توابع شهرستان آوج بر زمین زده شد تا اهالی این روستاها با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و نهاد انقلابی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین از نعمت الهی آب برخوردار شوند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در این مراسم گفت: رفع محرومیت از روستاها و کمک به سازندگی و آبادانی استان از افتخارهای ماست و تلاش می کنیم در این زمینه اجرای طرح ها و تأمین آب مورد نیاز مردم حتی از برنامه ریزی ها جلوتر باشیم.

سردار رفیعی آتانی افزود: در کنار سرعت، حفظ و ارتقای کیفیت اجرای پروژه ها را به عنوان یک اصل مهم دنبال می کنیم و هدفمان خدمت به مردم و جلب رضایت آنان است زیرا که جلب رضایت مردم در واقع جلب رضایت پررودگار است.

بسیج سازندگی سپاه در کنار شرکت آب و فاضلاب استان منشأ تامین آب سالم و مطمئن در روستاها خواهد بود و در این زمینه در مناطقی که بخش خصوصی توان مالی، تجهیزاتی و مهندسی لازم را نداشته و یا سودی برای اجرای طرح ها نداشته باشد وارد می شویم تا فرایند خدمت رسانی به محرومان برای رفع همه محرومیت ها ادامه یابد.

همچنین فرماندار شهرستان آوج در این مرسم گفت: خوشبختانه در شهرستان آوج در سال های اخیر در زمینه آب آشامیدنی فعالیت های قابل ملاحظه ای صورت گرفته و چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی روستاهای زیادی از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار شده اند.

نصرت اله علیرضایی اظهار امیدواری کرد که اجرای اینگونه پروژه های زیربنایی موجب شدت گرفتن روند معکوس مهاجرت به شهرها شده و مناطق روستایی این شهرستان بیش از پیش توسعه یابد.

در ابتدای این مراسم نیز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین طی سخنانی گفت: اجرای سه پروژه کلنگ زنی شده با هزینه ای بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال صورت گرفته و در حدود دو هزار نفر را تحت پوشش خدمات این شرکت قرار می دهد.

داراب بیرنوندی در ادامه خاطر نشان کرد: در مجموع برای سه روستای منصور، پرسپانج و لک، سه مخزن ذخیره آب به حجم ۱۱۰۰ مترمکعب و ۵۰۰ متر شبکه داخلی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان به وقوع خشکسالی های اخیر اشاره کرد و هشدار داد پیش بینی ها برای تابستان سال آینده نیز ادامه این خشکسالی ها است و مدیریت مصرف از سوی مصرف کنندگان تنها راهکار مقابله ی مؤثر با کم آبی است، چرا که منابع آب شیرین و سالم محدود می باشد.

 

استان قزوین_ بین نیوز_ سید مر تضی نصری