افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و شهرسازی، اعلام اتمام یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحدمسکن مهر در دولت تدبیر و امید، افتتاح ۵۱۲۳۰ واحد مسکونی توسط رئیس‌جمهور، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افتتاح ۵۱۲۳۰ واحد مسکونی توسط رئیس جمهور

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور ۵۱۲۳۰ واحد مسکونی شامل طرح های اقدام ملی، مسکن مهر در سراسر کشور افتتاح شد.

یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحدمسکن مهر در دولت تدبیر و امید به اتمام رسید

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی ۵۵ درصد قمیت مسکن ملی تسهیلات به متقاضیان ارایه می‌شود، گفت: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، ۷۰۰ هزار واحد در دولت دهم و یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد در دولت تدبیر وامید تمام شد.

تکمیل نزدیک به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر متقاضیان آورده‌های خود را به موقع پرداخت کنند، تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح نزدیک به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن خواهیم بود.

انجام بیش از ۷۰ پروژه مشارکتی در سراسر کشور

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان با اعلام این مطلب که هم اکنون احداث ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور در دست اجرا قرار دارد از انجام بیش از ۷۰ هزار واحد مسکن در قالب پروژه‌های مشارکتی و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی خبر داد.

بهره‌برداری از ۲۲هزار و ۷۱۲ واحد مسکن مهر در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم

احمد اصغری‌مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ضمن اعلام بهره‌برداری از ۲۲ هزار و ۷۱۲ واحد مسکن مهر در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، از تحویل ۲ میلیون واحد مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون به متقاضیان خبر داد.

۱۶۷۰۰ واحد مسکونی مهر باقی‌مانده تا پایان دولت به اتمام می‌رسد

مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرونده مسکن مهر بدون معارض در دولت دوازدهم بسته می‌شود از کمک‌های ۲ هزار و ۵۷ میلیارد ریالی سازمان ملی برای تکمیل واحدها و خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر طی ماه‌های گذشته خبر داد.

تولید مسکن در بافت فرسوده ۴/۲ برابر شد

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی رایگان در چابهار در شرایط عادی برای اولین بار پس از انقلاب خبر داد.

احداث بیش از ۹۰ درصد خدمات روبنایی و زیربنایی در مجموعه شهرهای جدید

حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ایجاد جامعه شهری دارای زیرساخت‌های مدنی، فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار داریم.

جانمایی و مکان‌یابی ۱۳ شهر جدید در دولت تدبیر و امید

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از جانمایی و مکان‌یابی ۱۳ شهر جدید در دولت تدبیر و امید خبر داد.

سند ملی بهره‌وری ساختمان به وزارت راه ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور سند ملی بهره‌وری و ارتقای بخش ساختمان که به تصویب هیئت وزیران رسیده را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصدی بیش از ۱۶ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در بنیاد مسکن

جواد حق‌شناس معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از ۴۳ هزار متقاضی نهایی طرح اقدام ملی مسکن به پروژه های در حال اجرا متصل شدند از پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصدی ۱۶ هزار واحد، خبر داد.

بيش از ٢٠٠ ميليارد تومان براى ساماندهى محيطى مناطق حاشيه چابهار هزينه شد

حق‌شناس معاون مسكن شهرى بنياد مسكن انقلاب اسلامى از آمادگى كامل آن بنياد براى معرفى واجدان شرايط دريافت تسهيلات مسكن به بانك ها براى اجراى طرح ساماندهى بافت حاشيه و سكونتگاه هاى غيررسمى چابهار، خبر داد.

آغاز احداث ۱۹۲ هزار واحد مسکن محرومان در کشور

سهرابی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه برنامه بنیاد برای احداث مسک محرومان ۲۴۳ هزار واحد است از اتمام و تحویل ۱۳۱ هزار واحد خبر داد و رقم تسهیلاتی که به اجرای طرح تخصیص می یابد را ۱۳۷۰۰ میلیاردتومان، برشمرد.