بهره برداری از این تعداد مسکن بازسازی شده با ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی همزمان با هفته دولت آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بین نیوز از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: سه هزار و ۱۳۳ واحد مسکن روستایی استان از هفته دولت پارسال تاکنون مقاوم سازی و بهسازی شده است.
مسعود رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهره برداری از این تعداد مسکن بازسازی شده با ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی همزمان با هفته دولت آغاز شده است.
وی اظهار داشت: همچنین در این هفته ۵۹ پروژه طرح هادی شامل  شامل زیرسازی، روسازی و آسفالت معابر، اجرای کانال‌های دفع آب‌های سطحی، پروژه‌های ایمن سازی مناطق  آسیب دیده از سیل، احداث ابنیه فنی و پل‌های ارتباط ی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در روستاهای استان بهره برداری می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان  اضافه کرد: همچنین صدور اسناد خانه های روستایی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان انجام شده و در این هفته یکهزار و ۵۰۰ جلد سند به متقاضیان تحویل خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین گفت: تاپیش ازاین ۱۰۳ هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده و با توجه به اینکه  عملیات مقاوم‌سازی بیش از ۱۸ هزار واحد در حال انجام است درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۶۷ به ۸۰ درصد می‌رسد.
رضایی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته یکهزار و ۹۱۶ طرح هادی در روستاهای استان اجرا شده اضافه کرد: این عدد مربوط به اعتبارات سال ۹۷ بوده که تا پایان سال گذشته جذب و اجرای طرح شده و اکنون نیز ۴۶۳ طرح از محل بودجه سال ۹۸ با اعتبار۱۲۷ میلیارد تومان در دست اقدام است که پس از ابلاغ سهمیه و اعتبار امسال به این تعداد افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد یکهزار و ۹۸۰ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و طرح هادی برای تمامی روستاهای استان تهیه شده است.
وی با بیان اینکه اعتبار سال ۹۹ تاکنون مشخص نشده اظهار داشت: با اتمام طرح های اعتباری سال گذشته مجموع کل طرح هادی اجرا شده در روستاهای استان به ۲ هزار و ۳۷۹ پروژه می رسد و پس از ابلاغ اعتبارات امسال نیز این رقم افزایش می یابد.
یکهزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی و اقتصادی  همزمان با هفته دولت  در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد که حدود ۷۵۰ میلیارد تومان طرح عمرانی و ۲۵۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری هستند.