در حالی ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد ساخته شده اما به دلیل کم‌کاری دستگاه‌های خدمات رسان وزارت نیرو این تعداد واحد قابل واگذاری به متقاضیان نیستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هشتگرد یکی از شهرهای جدید کشور است که در قالب طرح مهر حدود ۵۰ هزار واحد در آن جانمایی شد. تا چند ماه پیش یکی از معضلات این طرح، وجود حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی بود که البته امسال با راهکارهایی از جمله واگذاری به نهادهای حمایتی، سازندگان و… تمام این واحدها تعیین تکلیف شده است.

یکی از مشکلات همیشگی پروژه‌های مسکن مهر هشتگرد، عدم همراهی مناسب دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب و برق بوده است. در حال حاضر کار ساخت حدود ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر در این شهر به اتمام رسیده، اما به دلیل نبود انشعابات آب، برق یا فاضلاب قابل واگذاری به متقاضیان نیستند.

شرکت‌های آبفا و توزیع برق به‌عنوان زیرمجموعه های وزارت نیرو به دلایلی که کمبود منابع مالی همواره یکی از آنها بوده، نتوانسته‌اند وظایف خود را به‌خوبی در سایت‌های مسکن مهر سراسر کشور به‌خصوص چند شهر اطراف تهران انجام دهند. مسئله‌ای که برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های عمران شهرهای جدید را در تکمیل، تحویل و مختومه کردن پروژه‌های مسکن مهر دچار اختلالات اساسی کرده است. این وزارتخانه به تازگی ۲ پیمانکار را برای تامین انشعاب واحدهای مسکن مهر به کار گمارده، در حالی که حجم کارهای باقیمانده حداقل ۲۰ پیمانکار را می‌طلبد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سه ماه و سه روزی که سکان هدایت وزارت راه را بر عهده گرفته، همواره بر اتمام طرح مسکن مهر (به استثنا واحدهای فاقد معارض) تا پایان سال آینده تاکید کرده است، اما به نظر می‌رسد به دلیل کم‌کاری وزارت نیرو چندان نمی‌توان به تحقق این وعده وزارت راه و دولت امیدوار بود.

  • منبع خبر : تسنیم