رئیس کمیته امداد با حضور در مناطق سیل‌زده استان خوزستان و دیدار با خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل، گفت: ۷۰۰ واحد مسکن احداثی مددجویان سیل‌زده خورستان تا پایان سال تحویل می‌شود و بازسازی واحد‌های تعمیری نیز تا پایان شهریورماه به پایان می‌رسد.

به گزارش بین نیوز، سیدمرتضی بختیاری، در سفر به استان خوزستان که با هدف بازدید از وضعیت سیل‌زدگان و بررسی روند ساخت و ساز منازل آسیب‌دیده مددجویان تحت حمایت انجام شد، از فعالیت گروه‌های جهادی فعال در امر بازسازی واحد‌های مسکونی در مناطق سیل‌زده بازدید کرد و افزود: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، حدود ۲ هزار خانوار خوزستانی تحت حمایت کمیته امداد بر اثر سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت و تعمیر منازل آسیب‌دیده مددجویان از روز‌های نخست پس از وقوع سیل آغاز شد، ادامه داد: بیش از ۱۲۰۰ خانواده مدجو نیاز به تعمیر مسکن دارند که تا پایان شهریورماه همه این منازل تکمیل و تحویل می‌شود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: همچنین ۷۰۰ خانواده نیاز به احداث کامل منزل مسکونی داشتند که با شروع خوب فعالیت گروه‌های جهادی و همکاری بنیاد مسکن، تا پایان امسال همه این ۷۰۰ خانوار صاحب مسکن جدید می‌شوند.

بختیاری با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضا شده توسط کمیته امداد با نهاد‌های مختلف در زمینه جبران خسارت‌های سیل برای مددجویان در سراسر کشور، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با سپاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسیده و با وجود مشکلات و موانعی که به دلیل افزایش قیمت‌ها بر سر راه وجود دارد، روند احداث و تعمیر منازل با قوت در حال انجام است.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر خود با حضور در جمع گروه جهادی شهید آوینی مستقر در روستای «بُنده» شهرستان سوسنگرد، با ابراز رضایت از اقدامات این گروه‌ها در جریان سیل اخیر گفت: در استان خوزستان با توجه به سیل ویرانگر، به لطف خدا و همت مردم، همه اقشار و صنوف به ویژه گروه‌های جهادی پای کار آمدند و در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه مردم در کمک‌رسانی در حوادث و بلایای طبیعی نقش اول را برعهده دارند، اظهار کرد: مردم در همه عرصه‌ها بزرگ‌ترین حامی نظام و دولت بوده‌اند، به ویژه هر زمان بلایای طبیعی در نقطه‌ای از کشور حادث شده، با همه توان و نهایت همدلی در صحنه حاضر شدند و به یاری هموطنان خود شتافته‌اند.

  • منبع خبر : فارس