80 هکتار از مراتع و پوشش جنگلی ارتفاعات «نوا کوه» شهرستان دالاهو در آتش سوزی های اخیر طعمه حریق شد.

فرماندار دالاهو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: این آتش سوزی‌ها در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه جاری به وقوع پیوست که در نتیجه آن با توجه به صعب العبور بودن منطقه نوا کوه متأسفانه ۸۰ هکتار از مراتع و پوشش جنگلی این منطقه در آتش سوخت.

کرم محمدی افزود: این ارتفاعات در منطقه «کلاش دره» مرز بین شهرستان‌های سرپل ذهاب و دالاهو قرار دارد که از مجموع آتش سوزی‌ها هشت هکتار آن پوشش مشجر است که درختان آن در آتش سوخت و ۷۲ هکتار نیز مراتع و منابع طبیعی است.

وی اظهار داشت: در ۲ روز گذشته باوجود مهار آتش، نیروهای ارتش ۱۸۱ زرهی و همچنین تیم مدیریت بحران در منطقه حضور دارند و مستقر شده‌اند تا در صورت شعله ور شدن احتمالی آتش نسبت به مهار آن اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: خوشبختانه ۲ روز است که بازدید از این ارتفاعات در دستور کار قرار دارد و نیروهای امدادی و اطفای حریق و تیم‌های مدیریت بحران و همچنین ارتش پای کار هستند و آتش به طور کامل مهار شده است.

محمدی گفت: با اقدام خوب تیم مدیریت بحران و بسیج کامل امکانات شهرستان و به ویژه حضور مدیران و کارکنان ادارات دولتی و نیروهای بسیج سپاه پاسداران شهرستان و نیروهای انتظامی و ارتش و همچنین همراهی خوب و شایسته مردم روستای سرچقا، از سرایت آتش به شهرستان سرپل ذهاب با توجه به اینکه نوا کوه در مرز بین شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب است، جلوگیری شد.

دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل است.