به گزارش شبکه خبری بین نیوز از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق، تقاطع بزرگراه های شهید یارجانی(نواب) و شهید تندگویان را یکی از نقاط پرتقاضای سفر در پهنه جنوبی شهر تهران دانست که از یک سو به دلیل قرار گرفتن در کریدور سفرهای ورودی از استان های جنوبی کشور و از سوی دیگر به دلیل واقع شدن در مسیر حرم مطهر امام خمینی(ره)، بهشت زهرا(س) و نیز نزدیکی به پایانه مسافربری جنوب پایتخت همواره با حجم قابل توجهی از ترافیک عبوری و محلی مواجه بوده است.

وی با بیان آنکه وضعیت موجود تقاطع بزرگراه های شهید یارجانی و شهید تندگویان با پس زدگی ترافیک در محل تقاطع به ویژه در ساعات اوج تردد همراه است، یادآور شد: وضعیت یادشده همواره تاثیری مستقیم بر جریان ترافیک میدان بهمن گذاشته و علاوه بر افزایش مصرف سوخت، زمان سفرهای درون شهری را افزایش می دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، طرح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید یارجانی و شهید تندگویان را شامل یک مسیر زیرگذر در امتداد باند شرق به غرب بزرگراه شهید تندگویان و یک پل چپگرد به منظور برقراری گردش ترافیکی شمال به شرق در محل تقاطع دانست و یادآور شد: غیرهمسطح سازی تقاطع بزرگراه های شهید یارجانی و شهید تندگویان ضمن کاهش گردش های اضافی، بار ترافیک ورودی به میدان بهمن و بزرگراه آزادگان را کاهش داده و ضمن توزیع متناسب ترافیک عبوری، بر بهبود رفت و آمدهای محلی نیز اثرگذار است.