با اعلام موجودیت مرکز نوآوری آب و انرژی، نخستین گردهمایی ایده ­پردازان شرکت خدمات مهندسی مشانیر، در تاریخ 16 آبان­ماه و در محل ساختمان مرکزی شرکت مشانیر برگزار شد.
  • بین نیوز: «مرکز نوآوری و هوشمندسازی آب و انرژی »، با هدف استفاده از لبه جلوی فناوری روز دنیا و مبنی بر ضرورت جستجو برای تأمین منابع جدید آب و انرژی، (به عنوان زیربنای توسعه­ اقتصادی کشور)، راه ­اندازی شد. این مرکز مطابق با سیاست های اصلی شرکت خدمات مهندسی مشانیر تشکیل شده است.

    ضرورت تشکیل این مرکز، از یک سو، آشنایی بیش از پیش کارکنان مشانیر با اهداف و سیاست­ های مرکز و از سوی دیگر، کشف توانمندی و مهارت­ های کارکنان به­ وسیله­ تیم مدیریتی مرکز تازه تأسیس می باشد. با همین هدف، برنامه ­ریزی و اجرای نخستین گردهمایی ایده ­پردازان در تاریخ ۱۶ آبان­ماه و در محل ساختمان مرکزی شرکت مشانیر، با حضور حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان شرکت برگزار شد.

    به گزارش تین نیوز، محمود مقدم  مدیرعامل شرکت مشانیر ، ضمن تشریح ابعاد و زوایای توانمندی­ های شرکت و سابقه­ ارزشمندی که در پرونده شرکت وجود دارد، توجه به رشد و توسعه مرکز را از ضرورت­ های ایجاد تحول در مشانیر ذکر کرد و حمایت­ های همه­ جانبه خود و تیم مدیریتی را از مرکز یاد شده اعلام کرد. در پایان نیز از کارکنان شرکت درخواست کرد با طرح ایده ­های بیشتر، مرکز تازه تأسیس را برای برون­رفت از موقعیت فعلی مشانیر، همراهی و یاری کنند.

 

در ادامه محمدتقی امانپور به ­عنوان نظریه ­پرداز و هدایتگر اصلی تشکیل مرکز، توضیحات مبسوطی در خصوص برنامه ­های آینده مرکز ارائه و برخی دستاوردهایی که در دوره کوتاه شکل­ گیری مرکز حاصل شده است را تشریح کرد.

وی با بیان این که ایجاد تحرک بیشتر و احیای امید به آینده مشانیر، از اهداف اصلی شکل ­گیری مرکز است، محورهای زیر را به عنوان گام نخست تحول ­آفرینی مفید دانست:

  1. آشنایی با ایده­ ها و طرح­ های نوآورانه که توسط کارکنان و یا با مشارکت ایشان اجرا شده و یا در حال اجرا است.
  2. معرفی ایده ­ها و طرح­ های نوآورانه در حوزه آب و انرژی که در جهان مطرح شده و یا در حال اجرا است.
  3. ایده ­ها، طرح­ها و پیشنهادهای نوآورانه ­ای که برای نخستین بار توسط کارکنان ارائه می­ شود

امانپور برگزاری حداقل سه پیش­رویداد را در ماه­های آتی، از برنامه­ های مرکز ذکر کرد و هدف نهایی را برگزاری رویداد ملی سه روزه، با کارگاه­ های آموزشی متنوع و نمایشگاه جنبی دستاوردهای نوآورانه در حوزه آب و انرژی برشمرد.

 

بخش دوم این  همایش به ارائه ایده ­ها، پیشنهادها و طرح ­های نوآورانه منتخب که طی یک ماه اخیر از کارکنان شرکت گردآوری و انتخاب شده است، اختصاص یافت. جمع ایده ­های ارائه شده به رقم ۶۰ رسید و از این میان، یک هیأت داوری متشکل از چهار نفر، تعداد ۱۵ ایده­ برتر را انتخاب و هریک از ایده ­پردازان، به مدت ۱۰ دقیقه به دفاع از نظر و ایده خود پرداختند. در خاتمه از میان ایده­ های برتر، سه ایده حائز بهترین ­ها شده و جوایزی برای آنها منظور شد.