وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز اولین سهمیه دولت برای ارائه یارانه بخش تسهیلات اجرای پروژه بافت فرسوده از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان این که سالانه باید ۱۰۰هزار واحد مسکونی در سطح کشور نوسازی شوند، اظهار داشت: ۲۷۰ محله هدف باید شناسایی شود که از این تعداد ۷۲ محله در ۶۲ شهر شناسایی شده است. همچنین ۲۴۰۰ هکتار اراضی برای نوسازی بافت فرسوده در اختیار سازندگان و توسعه دهندگان قرار داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چابهار بیشترین حاشیه‌نشینی را در کشور دارد، گفت: برای رفع مشکل حاشیه‌نشینی چابهار ۱۰۰۰ هکتار زمین به این پروژه اختصاص دادیم تا یکی از وسیع‌ترین مناطق حاشیه‌نشینی در کشور نوسازی شود.

اسلامی با اشاره به امضا تفاهمنامه با شهرداری تهران گفت: امروز هم تفاهمنامه‌ای با شهرداری تهران به امضا رسید که در این تفاهمنامه چهار و نیم هکتار از اراضی محله سیروس تهران شناسایی شدند که در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد تا با مشارکت مردم ساخت و ساز در این بافت آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده تسهیلات ۱۸ درصد در اختیار سازندگان قرار داده می‌شود، گفت: تسهیلات ۱۸ درصد هم تسهیلات بسیار خوبی است چرا که در نهایت سازنده ملک را براساس قیمت تمام شده به فروش می‌رساند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت هم یارانه برای این تسهیلات می‌پردازد که با پرداخت یارانه دولتی ۵۰ درصد بخشودگی برای بخش خصوصی اعمال می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه دولت به موقع یارانه خود را می‌پردازد، گفت: تامین اعتبار انجام شده و اولین سهمیه این یارانه امروز از صندوق توسعه پرداخت خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نگرانی در بخش منابع و تامین اراضی برای اجرای پروژه بافت فرسوده نداریم. در تهران هم در مناطق هدف زمین ریزدانه است و با مشارکت مردم می‌توان اراضی مورد نیاز را تامین کرد.