شهردار منطقه 12 تهران گفت: نقشه های معماری ساختمان پلاسکو هنوز از سوی بنیاد مستضعفان به شهرداری ارائه نشده است.

به گزارش ایرنا، قرار بود بنیاد مستضعفان نقشه های این ساختمان را تا پایان سال گذشته برای تأیید به شهرداری تهران ارسال کند.
علی محمد سعادتی در گفتگو با ایرنا همچنین گفت: در حال حاضر کار استحکام بخشی گود این ساختمان در حال انجام است.

*امکان بازدید از تئاتر نصر فراهم شد
وی در ادامه با اشاره به اینکه امکان بازدید از تئاتر نصر در خیابان لاله زار طی هفته جاری برای شهروندان امکان پذیر است افزود: باتوجه به استقبال خوب شهروندان پیشنهاد تمدید امکان بازدید به مدت یک هفته دیگر به سازمان زیباسازی شهرداری تهران داده شده که البته هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.
سعادتی با بیان اینکه باید در لاله زار اتفاقات تدریجی با انجام اقدامات گوناگون در سطوح مختلف رخ دهد یادآور شد: در گام نخست باید فرصت های فرهنگی و هنری که در این خیابان بوده و امکان احیا آن وجود دارد به مردم یادآوری شود.
وی با اشاره به اینکه تئاتر نصر یکی از این ظرفیت هاست که سال ۹۶ توسط شهرداری خریداری و در اختیار سازمان زیباسازی قرار گرفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضا برای اینکه مردم ببینند چه اتفاقی برای این ساختمان افتاده باز است و پس از آن وارد عملیات مرمت این ساختمان شویم تا در آینده شاهد اجرای تئاتر در این مکان باشیم.
به گزارش ایرنا تئاتر نصر یکی از اولین سالن های تئاتر ایران، مربوط به اواخر دوره قاجار است که در تهران، خیابان لاله زار، روبروی کوچه بوشهری واقع است.
این مکان دی ماه سال ۹۶ طی قرارداد منعقد شده شهرداری با کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد دانشگاهی توسط شهرداری تهران خریداری و به این نهاد واگذار شد.
براساس اعلام شهرداری تهران قرار است این محل به موزه تئاتر تبدیل شود.

*واگذاری خانه معمار با شرط حفظ بنا
سعادتی در ادامه درخصوص آخرین اخبار از مزایده خانه معمار چهارصد دستگاه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارداشت: کمیته امداد در پاسخ به نامه شهرداری تهران اعلام کرد شرایط این خانه از نظر میراثی در مزایده لحاظ شده و واگذاری با شرط حفظ بنا به خریدار صورت می گیرد.
وی ادامه داد: کمیته امداد عنوان کرده در صدد تخریب این خانه نیست و پیشنهاد داد در صورتی که شهرداری مایل به خرید این خانه است اقدام کند اما از آنجا که خرید املاک را اتفاق پایداری در این زمینه نمی دانیم به موضوع ورود نکردیم.
شهردار منطقه ۱۲ یادآور شد: ساختمان هایی از این نوع در شهر تهران متعدد و منابع شهرداری محدود است؛ از سوی دیگر ادامه حیات این ساختمان ها در چرخه اقتصادی باید به گونه ای تعریف شود که مردم و بخش خصوصی نسبت به خرید تمایل پیدا کنند زیرا اگر بخش خصوصی در این زمینه رقیبی به اسم شهرداری ببیند دیگر تمایل چندانی برای ورود ندارد.
به گزارش ایرنا این خانه کار معماری ‘علی اکبر صادق’ طراح محله چهارصد دستگاه در پیروزی و همکار در پروژه‌هایی مانند ساخت آرامگاه سعدی، شعبه مرکزی ساختمان بانک مسکن در خیابان فردوسی و ساختمان الحاقی شرکت ارتباطات زیر ساخت در ابتدای خیابان ناصرخسرو است.