برخی اخبارغیر رسمی حکایت از آن دارد که فرج الله رجبی طی روزهای اخیر نشستی با اکبرترکان و سید مهدی هاشمی در محل شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، برگزار کرده‌است.

به گزارش خبرنگار صما بر اساس شنیده‌ها پس از آنکه چندی پیش وزیرراه با انجام دو مکاتبه دو تصمیم مهم شامل برگزاری هیات عمومی نظام مهندسی کشور و نیز تقلیل زمان لغو تعلیق پروانه فرج الله رجبی که به نوعی به منزله عدم امکان بازگشت فرج‌الله رجبی به بدنه شورای مرکزی تعبیر شد را اخذ کرد، وزیرراه مورد فشارهای مختلفی از جبهه ها و جناح های مختلف قرارگرفت تا از این تصمیم خود عقب‌نشینی کند.

بر اساس اخبار واصله از قرار معلوم برخی از اعضای شورای مرکزی از کانال معاون پارلمانی ریاست جمهوری اقدام به رایزنی و چانه‌زنی با وزیرراه کرده‌اند .

براین اساس گفته شده است که وزیر راه نیز طی روزهای اخیر دستور برگزاری جلسه ای با اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور کرده است تا از این رهگذر در جریان نظرات مستقیم اعضای شورای مرکزی به صورت مستقیم قرار بگیرد تا از این طریق در واقع توپ را در زمین اعضای شورای مرکزی قرار دهد و آنها در نهایت خود به یک جمع‌بندی نهایی برسند.

این در حالی است که بر اساس شنیده هایی که «صما» نه آنها را تایید و نه تکذیب می‌کند همزمان فرج الله رجبی با دعوت از اکبر ترکان و سید مهدی هاشمی به شورای مرکزی به نوعی از آنها درخواست کرده است که با وزیر راه درباره مشکلات پیش آمده برای شورای مرکزی رایزنی کند.

شایان ذکراست که وزیرراه وشهرسازی پیش از این در وزارت دفاع در مقام معاون اکبر ترکان مشغول به کار بوده‌است و با توجه به این سبقه، برخی گمانه‌زنی ها حاکی از آن است که حضور اکبرترکان به شورای مرکزی جهت استفاده ازاین مناسبات برای تاثیر بر تصمیم‌گیری های وزیرراه درباره شورای مرکزی است.

بر این اساس شاید بتوان گفت که شنبه روز سرنوشت سازی برای فرج الله رجبی و وزیرراه وشهرسازی خواهد بود،چرا که ازیک طرف تکلیف ریاست فرج الله رجبی مشخص خواهد شد و از طرف دیگر نیز وزیر راه نیز مشخص خواهد کرد آیا دستوراتی را که به معاونش درباره برگزاری هیات عمومی شورای مرکزی داده اجرایی خواهد کرد و یا اینکه برمواضع پیشین خود پافشاری خواهد کرد.

گفتنی است که اگرچه پیش از این خبری در خروجی سایت مرکزی مبنی برعقب نشینی وزیر راه از مواضعش در برابر شورای مرکزی منتشر شده است اما تا این لحظه اخبار رسمی مبنی بر پشیمانی وزیر راه از تصمیمات مدیریتی‌اش مخابره نشده‌است.

به گزارش خبرنگار صما برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی از اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور به دنبال آن هستند که چنانچه وزیر راه با بازگشت فرج الله رجبی به ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور موافقت کند؛ در این صورت آنها طرح شکایت از دیوان عدالت را بر علیه این تصمیم کلید بزنند و از این طریق تصمیم وزیر راه را خنثی کنند.

  • منبع خبر : صما