مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: از ابتدا تاکنون ۵۵ هزار و ۳۸۲ فقره تسهیلات مسکن مهر از سوی این بانک در استان پرداخت شده است.

به گزارش بين نيوز به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سید اصغر حسینی در نشست شورای مسکن استان قزوین گفت: ۴۹ هزار و ۷۹۰ فقره از این تسهیلات در حال دریافت قسط و بازپرداخت هستند.

وی اظهار داشت: از پتج هزار و ۹۰۳ واحد مسکن مهر باقی مانده که تسهیلات به آن اختصاص پیدا کرده است، سه هزار و یک واحد در دست ساخت است.

این مسئول حوزه بانکی گفت: ۲ هزار و ۹۰۲ پرونده (واحد) راکد و بلاتکلیف نیز در استان وجود دارد.

مدیر شعب بانک مسکن قزوین در ادامه به تسهیلات بازآفرینی محلات ناکارآمد و بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: در شهر قزوین به متقاضیان ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۹ درصد ارایه می شود و ۲۰۰ میلیون ریال دیگر نیز با نرخ ۱۸ درصد برای مجتمع سازان و انفرادی سازان ارایه می شود.

اصغری گفت: تسهیلات یاد شده برای افرادی که صلاحیت حرفه ای داشته و انبوه ساز هستند تا ۴۰۰ میلیون ریال دیگر نیز قابل افزایش است و به این ترتیب این افراد می توانند برای ساخت هر واحد تا یک میلیارد ریال وام دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مرحله نخست این تسهیلات به میزان ۴۰۰ میلیون ریال برای شهرهای بالا و زیر ۲۰۰ هزار نفر ثابت است، اظهار داشت: مجموع این تسهیلات در صورت درخواست متقاضیان در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر ۹۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

حسینی گفت: در حال حاضر سقفی برای پذیرش متقاضیان تعیین نشده و در حال ثبت نام این تسهیلات هستیم.