«فرزانه صادق مالواجرد» به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری دولت چهاردهم، برای رای اعتماد به مجلس معرفی شد. صادق مالواجرد پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت داشته و معدل قابل قبولی در مسندهای قبلی از خود بروز داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، ایشان متولد ۲۱ شهریور سال ۱۳۵۵، متاهل و دارای یک فرزند است. مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران دارد و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است. مالواجرد دارای ۲۸ سال سابقه کار بوده و به جز مدت کوتاهی که در شهرداری تهران اشتغال به کار داشته، بخش عمده‌ای از سوابق خدمتی وی در وزارت راه و شهرسازی بوده است.

وی از بدو استخدام به عنوان کارشناس دفتر معماری، معاون دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری، معاون شهرسازی اداره کل مسکن استان همدان، مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش و پس از آن به مدت کوتاهی مدیر کل شهرسازی شهرداری تهران مشغول به فعالیت بوده است و آخرین سمت اجرایی وی معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بوده است.

صادق مالواجرد هم اکنون به عنوان مشاور شهرسازی و معماری «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی مشغول فعالیت است. قاطعیت و پی‌گیری اصول و ضوابط معماری و شهرسازی، وفق قوانین بالادستی و مماشات نکردن با هیچ نهاد و سازمانی در انجام امور، از ویژگی‌های کاری وی برشمرده می‌شود.
با فرض این‌که نظر موافق نمایندگان مجلس را به دست آورد، سخت‌ترین بخش کار ایشان در وزارتخانه‌ای که اغلب آن‌را مردانه‌ترین و خشن‌ترین بخش اجرایی دولت می‌نامند، اثبات توانمندی‌ها و مدیریت بر تشکیلاتی به وسعت ایران است. موضوع دیگر این که؛ به رغم تجربه‌ها و عملکرد قابل دفاع و ارزشمند ایشان در حوزه مسکن و شهرسازی، ضرورت همراه ساختن بخش حمل‌ونقلی وزارت، که بخش بزرگ‌تری از تشکیلات معظم وزارت را به خود اختصاص داده است، بسیار مهم و ضروری است. داشتن یک قائم مقام و یا معاونتی با اختیارات ویژه در این حوزه، هم باعث همسان سازی و تعادل دو بال شهرسازی و حمل‌ونقل خواهد شد و هم باعث می‌شود ایشان با فراغ بال به بخش مسکن و شهرسازی (که بازخورد رسانه‌ای و اجتماعی آن در کوتاه‌مدت مورد انتظار جامعه است)، بپردازد.
بین نیوز برای ایشان و تیم همراهش بهترین‌ها را آرزو می‌کند و امید داریم از ارزش و اهمیت حوزه رسانه در انعکاس اخبار و دغدغه‌های وزارت متبوع، غافل نشوند.

  • نویسنده : فرهاد خوانساری