رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود فردی به عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس معرفی شود که نسبت به ماموریت‌های این وزارتخانه شناخت کافی داشته باشد و بتواند از ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکلات این وزارتخانه استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با ایسنا، درباره ویژگی های وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وزیر راه شهرسازی باید فردی باشد که برای پیشبرد مسئولیت های سنگین این وزارتخانه وقت بگذارد و از سوی دیگر باید شناخت دقیقی نسبت به حوزه حمل و نقل و مسکن داشته باشد. انتظار می رود فردی به عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس معرفی شود که هم در این حوزه کار کرده باشد و هم نسبت به این حوزه شناخت داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: باید فردی به مجلس معرفی شود که برای بهبود حوزه حمل و نقل برنامه داشته باشد، اکنون  وضعیت حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی مناسب نیست و ناوگان جاده ای ما فرسوده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فردی باید به مجلس معرفی شود که توانایی و ظرفیت حل مشکلات و قدرت چانه زنی داشته باشد و یک اتفاق نظری نیز در خصوص ایشان وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی باید به بخش خصوصی توجه داشته باشد و بتواند برای حل مشکلات وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

رضایی گفت: چه در حوزه مسکن و چه در حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی تواند موفق عمل کند بلکه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

به گزارش بین نیوز، دکتر رضایی کوچی، دانش‌آموخته رشتهٔ پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکترای مدیریت استراتژیک است و از سال ۱۳۸۶ تا کنون در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس است.