معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی 4 هزار واحد مسکونی در پیکان‌شهر در 19 هکتار از اراضی این منطقه انجام می‌شود، گفت: این عدد نهایی نیست و باید منتظر تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری باشیم.

محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به روند نوسازی بافت فرسوده در کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۰ هزار هکتار از شهرهای کشور با جمعیت ۲۰ میلیون نفر در محدوده بازآفرینی شهری قرار دارند و برای افزایش کیفیت زندگی شهری از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ناکارآمد ساخته می‌شود که باید مراحل ساخت این واحدها تا دو سال آینده به اتمام برسد.

وی با درباره اعتبارات تخصیص یافته به پروژه نوسازی بافت فرسوده، گفت: از پایان سال گذشته تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های بازآفرینی شهری اختصاص یافته و برای این میزان اعتبار، حدود هزار و ۴۰۰ پروژه در سطح کشور پیش بینی شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود:عملیات اجرایی برخی از این پروژه‌ها در حال حاضر شروع شده و برخی پروژه‌های نیمه تمام هم با تخصیص این اعتبارات در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

پژمان درباره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اظهار داشت: سقف تسهیلات ساخت مسکن در محلات مورد هدف برنامه بازآفرینی شهری برای کلانشهرها و مراکز استان ها ۵۰ میلیون تومان و برای بقیه شهرها ۴۰ میلیون تومان است. همچنین اگر متقاضیان تمایل به افزایش درصد سود داشته باشند می‌توانند تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و اگر فناوری نوین را در ساخت به کار گیرند، می‌توانند تاسقف ۱۱۰ میلیون تومان از تسهیلات بانک مسکن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری همچنین با اشاره به اخرین تصمیمات برای نوسازی بافت فرسوده پیکان‌شهر واقع در منطقه ۲۲ گفت: در این باره مذاکراتی با معاونت شهرسازی شهرداری، معاونت شهرسازی وزارت راه، شهردار منطقه ۲۲، مشاوران طرح تفصیلی و مشاوران طرح تفصیلی پیکان‌شهر داشته‌ایم. چندین نشست برگزار شد تا دریابیم که حد بهینه‌ای که این امکان را فراهم کند  هم به مردم سطح و سطوح قابل قبولی بدهیم تا تمایل به نوسازی داشته باشند و هم اینکه نوسازی برای توسعه‌گر مقرون به صرفه باشد، چقدر است.

وی افزود:‌ تراکمی که درباره آن به توافق رسیدیم تا در منطقه ۲۲ به اجرا برسد، نوسازی ۴ هزار واحد مسکونی در پیکان‌شهر است که باید طرح تفصیلی جدید منطقه ۲۲  براساس این تراکم مرحله تصویب در شورای عالی شهرسازی را طی کند.

پژمان ادامه داد: نوسازی ۴ هزار واحد مسکونی در پیکان‌شهر در ۱۹ هکتار از اراضی این منطقه انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این تراکم از سوی شرکت بازآفرینی شهری با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط پیشنهاد داده شده‌است، گفت: این عدد نهایی نیست و باید منتظر تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری باشیم.