به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، یکی از ابرپروژههای عمرانی شاخص شهر اصفهان «حلقه حفاظتی شهر» است که با طول حدود ۷۸.۲ کیلومتر در دورتا دور شهر اصفهان احداث میشود و سهم قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی اقتصادی خواهد داشت.
اینکه روند احداث این پروژه که چندسال است از سوی شهرداری اصفهان در دست اجرا قرار دارد تا امروز به چه مرحله ای رسیده و چقدر پیشرفته داشته است، سوالی است که معاون عمران شهری شهردار اصفهان در پاسخ به آن میگوید: حدود ۴۶ کیلومتر از رینگ حفاظتی شهر در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان قرار دارد که برخی از قسمتهای این پروژه در محدوده یا حریم شهر اصفهان واقع شده است و سایر قسمتهای آن نیز در محدوده فرمانداریهای برخوار، خمینیشهر، فلاورجان و شهرهای حبیبآباد، دولتآباد، خورزوق، درچه و ابریشم قرار دارد.
اصغر کشاورزراد میافزاید: استانداردهای لازم برای احداث حلقه حفاظتی شهر شامل برخورداری از حداقل سه یا چهار خط حرکت تندرو و دو خط برای برقراری دسترسی به مراکز جمعیتی کوچک، مراکز صنعتی و روستاها در سمت کندرو، نبود گذر عرضی و تقاطع همسطح و وجود زیرگذرها و روگذرها برای عبور افراد و وسایل نقلیه در نقاط جمعیتی رعایت شده است.
پیشرف ۸۰ درصدی آزادسازیهای کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان حدفاصل کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰، اظهار میکند: احداث این بخش از مهرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در صورت آزادسازی تا پایان سال جاری مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
او ادامه میدهد: این بخش از پروژه در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان واقع شده و در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کشاورزراد خاطرنشان میکند: برای احداث این بخش از پروژه رینگ چهارم، ۷۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاک و ۲۷ هزار تن آسفالت مورد استفاده قرار میگیرد و ۵۲ هزار مترمکعب مصالح زیرسازی و ۹۷ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام میشود.
او با بیان اینکه مبلغ قرارداد اجرایی احداث کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ حلقه حفاظتی اصفهان بالغ بر هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال است، خبر میدهد: تاکنون ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ ساعت نیرو و ۵۴ هزار و ۵۰۰ ساعت ماشینآلات برای احداث این بخش مورد استفاده قرار گرفته است.
کشاورز راد با بیان اینکه کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ حلقه حفاظتی شهر، شامل دو مسیر کندرو، دو مسیر تندرو، رفیوژ بین دو تندرو به عرض پنج متر و رفیوژ بین تندرو و کندرو به عرض ۳.۴ متر بهصورت شمال به جنوب به عرض کلی ۷۵ متر است، میافزاید: در میانه مسیر، تقاطع غیرهمسطح بهاران واقعشده است که خیابان رویان را به روستای بهاران متصل میکند و توسط چهار رمپ و دو لوپ، تردد و دسترسی ایمن در این محدوده را فراهم کرده است.
به گفته معاون عمران شهری شهردار اصفهان، تاکنون ۸۰ درصد عملیات آزادسازی کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ مسیر رینگ با صرف هزینهای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.
Sunday, 22 December , 2024