وزیر سابق مسکن گفت: سیاست‌های نادرست پولی و بانکی و تصور اشتباه دولت از منابع مالی موجود در بانک‌ها زمینه ساز رشد ۹۷ درصدی قیمت مسکن در بازار شده است.

به گزارش افکارنیوز، احمد خرم وزیر سابق مسکن با بیان اینکه متأسفانه یک تفکر اشتباه در تسهیلات بانکی بخش مسکن در دولت حاکم است، گفت: تصور دولت آن است که پولی که در بانک‌ها قرار دارد برای دولت است و تصمیم گیری آن تنها در اختیار دولت است، اما مردم صاحبان اصلی پول‌ها در بانک هستند.

وی گفت: متأسفانه‌ دولت‌ها با منابع مالی موجود در بانک‌ها تسهیلاتی با نرخ‌های بالای ۱۸ درصد پرداخت می‌کنند و تصورشان آن است که با ارائه این تسهیلات مشکلات و گرفتاری‌های بخش مسکن برطرف می‌شود، اما این تصور کاملا اشتباه است.

خرم با بیان اینکه دولت باید از این تسهیلات در راستای افزایش تولید و ساخت و ساز بخش مسکن استفاده کند، افزود: دولت باید واحدهای مسکونی فرسوده و اراضی موجود را برای ساخت و تولید مسکن استفاده کند و از این طریق بتواند تولید این بخش را تقویت کند.

وزیر سابق مسکن با بیان اینکه تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن در اقتصاد و بازار کنونی مسکن جوابگو نیست، گفت: مردم باید بتوانند ۸۵ درصد قیمت مسکن را تسهیلات دریافت کنند، ولی متأسفانه هم اکنون تنها ۲۰ درصد قیمت مسکن را تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: دولت باید با اراضی و یا واحدهای مسکونی فرسوده بتواند تمام طراحی و مجوزهای لازم را دریافت کند و یک واحد آماده سکونت را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

  • منبع خبر : افکارنیوز