در بسیاری از محله‌های جنوبی شهر تهران می‌توان با نقدینگی حدود ۱.۵ میلیارد تومان صاحب آپارتمان‌هایی با سن بنای بالای ۱۰ سال شد؛ البته در مناطقی واحدهای کمتر از ۱۰ سال ساخت هم با این رده قیمتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از ایسنا، در حال حاضر متوسط قیمت یک واحد ۵۰ متری در هشت منطقه از شهر تهران شامل مناطق ۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان است. طبق آمار آبان امسال یک واحد ۵۰ متری در منطقه‌ی ۱۸ به طور میانگین یک میلیارد ۱۵۰ میلیون تومان ارزش دارد. در منطقه ۱۵ می‌توان با بودجه‌ای حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صاحب یک آپارتمان ۵۰ متری شد. در منطقه ۱۷ نیز واحدی با همین متراژ تقریبا یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در محله‌هایی همچون سلسبیل، جیحون، آذری، یافت‌آباد، بریانک، اسلامشهر، کهریزک،  وصفنارد، مولوی، شوش، خاوران، مشیریه، فلاح، امامزاده حسن و امیریه می‌توان با بودجه‌ی تقریبی ۱.۵ میلیارد تومان و کمتر صاحب خانه شد. قیمت این خانه‌ها وابسته به موقعیت، طبقه و امکانات، متغیر است. اما عمده واحدها سن بنای بیش از ۱۰ سال دارد و بعضا از امکانات کافی برخوردار نیست.

در آگهی‌های امروز ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ در محله کهریزک شهرری یک آپارتمان ۵۳ متری با عمر بنای سه ساله دارای آسانسور و انباری با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عرضه شده است.

قیمت پیشنهادی یک واحد ۴۷ متری در محله مولوی با عمر بنای ۱۸ سال در طبقه‌ی سوم، بدون آسانسور و انباری یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان تعیین  شده است.

بازار خانه‌های یک‌ونیم میلیاردی در تهران

بر اساس آمار آبان ۱۴۰۱ متوسط قیمت هر متر خانه در ارزان‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه ۱۸ معادل ۲۳ میلیون تومان بود. قیمت مسکن در منطقه ۱۷ نیز ۲۵.۵ میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شد. در منطقه ۱۵ هر متر آپارتمان ۲۶.۲ میلیون و منطقه ۲۰ معادل ۲۶.۳ میلیون است. قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه ۱۶ نیز به طور میانگین ۲۷.۸ میلیون تومان است.

متوسط قیمت هر متر آپارتمان در تهران ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

بنابراین گزارش، آبان ماه ۱۴۰۱ متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ و ۴۵.۹ درصد افزایش یافته است. طبق اعلام  بانک مرکزی هم‌چنین در آبان ماه تعداد معاملات انجام شده ۸۰۰۰ فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب ۴۷.۸ و ۹.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.