بانک مسکن در نخستین روزهای سال جدید، علاوه بر بسترسازی برای اجرای سیاست های اعتباری سال 98 در حوزه تامین مالی مسکن، اقدامات و خدمات ویژه ای را برای حمایت مالی و غیرنقدی از سیل زدگان حداقل 4 استان کشور به انجام رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مجموعه مدیران و کارکنان بانک مسکن چه در ستاد و چه در صف، از ابتدای سال جاری تا کنون دو نوع خدمت برای حمایت و همدردی با هموطنان در استان های سیل زده انجام دادند. نوع اول به مصوبات هیات مدیره بانک مسکن در چارچوب تصویب­ نامه های دولت و بانک مرکزی مربوط بوده که بر اساس آن، شعب بانک مسکن در استان هایی که سیل های نوروزی بیشترین خسارت را در آنجا بوجود آورده، پرداخت تسهیلات بازسازی، تعمیر و … را آغاز کرده اند. نوع دوم اما به شکل خودجوش در مجموعه سازمانی بانک مسکن رقم خورد.

همه شعب بانک مسکن در سراسر کشور از نخستین روزهای سال جدید ، تنها چند روز بعد از بروز سیل های ویرانگر در شهرها و روستا های پربارش، دست به کار شدند و با جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی توسط خود و اطرافیان، تا حد امکان بخش کوچکی از خسارت های بوجود آمده در این مناطق را به نوبه خود پوشش دادند یا جبران کردند.

کارکنان بانک مسکن و همچنین مدیران این بانک در سطوح مختلف طی این مدت کوتاه موفق شدند با جمع آوری کمک های نقدی، کمک های فنی، خرید اقلام ضروری زندگی، خرید لوازم بهداشتی و غذایی بخصوص برای کودکان و همچنین اطلاع رسانی در شبکه های مجازی و خبری در اختیار بانک مسکن، بخشی از درد و رنج سیل زدگان را تسکین دهند.

گزارش پایگاه خبری بانک مسکن در این باره حاکی است: مجموعه اقدامات بشردوستانه بانک مسکن در مواجهه با سیل های نوروزی در ۲۰ مورد کلی و شاخص طبقه بندی می شود.

بانک مسکن طی هفته های اخیر از طریق شعب خود نسبت به ثبت نام از افراد داوطلب متخصص در امر تاسیسات و لوله کشی و برق برای اعزام به نقاط سیل زده اقدام کرد. همچنین با ارسال پیامک به کلیه کارکنان خود زمینه جمع آوری اقلام غیرنقدی را نیز فراهم کرد.

یکی دیگر از اقدامات بانک مسکن اختصاص کمک های نقدی و غیر نقدی کارکنان در استانهای مختلف از جمله اختصاص مبلغ ۳ میلیون تومان کمک نقدی از محل صندوق خیریه علی بن ابیطالب مدیریت هرمزگان، اختصاص مبلغ ۱۱،۱۹۶،۷۰۰ تومان کمک های نقدی کارکنان مدیریت شعب استان گیلان، ، اختصاص مبلغ ۴،۸۵۰،۰۰۰ تومان کمک های نقدی کارکنان مدیریت شعب استان چهار محال و بختیاری، ، اختصاص مبلغ ۵ میلیون تومان کمک های نقدی کارکنان مدیریت شعب استان آذربایجان غربی، ، اختصاص مبلغ ۲،۲۱۵،۰۰۰ تومان کمک های نقدی کارکنان حوزه شرق مدیریت شعب استان فارس، اختصاص مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک های نقدی کارکنان مدیریت شعب استان بوشهر، اختصاص مبلغ ۲،۶۵۵،۰۰۰ تومان کمک های نقدی کارکنان مدیریت شعب استان البرز، اختصاص مبلغ ۶ میلیون تومان کمک های نقدی و ۸ میلیون تومان کمک های غیر نقدی کارکنان مدیریت شعب استان سمنان بمنظور مشارکت در امر انسان دوستانه و خداپسندانه کمک رسانی به هموطنان سیل زده در نقاط مختلف سیل زده بوده است. ،مدیر عامل بانک مسکن و هیات همراه او نیز در همان هفته اول سال جدید از مناطق سیل زده استان مازندران بازدید کردند و در آن سفر معادل ۵۰ میلیون تومان حمایت مالی برای خرید اقلام ضروری مورد نیاز سیل زدگان آن استان به عمل آمد. همچنین کارکنان بانک مسکن علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی با پیوستن به پویش” سیل مهربانی” مبلغی از حقوق ماهانه یا بازخرید روزهای مرخصی خود را برای حمایت از آسیب دیدگان اختصاص دادند. از دیگر اقدامات خیرخواهانه کارکنان بانک مسکن حضور تعدادی از کارکنان مدیریت استان سمنان در منطقه معلولان استان خوزستان برای توزیع کمک های نقدی و غیر نقدی و کمک به ساخت سیل بند می باشد .

یکی دیگر از اقدامات ۲۰ گانه، خرید۲۰۰ بسته معیشتی در استان مازندران و همچنین خرید پتو(۸۰تخته) ، چکمه(۸۰جفت) و بادگیر(۵۰دست کاپشن و شلوار) و توزیع بین سیل زدگان توسط مدیر شعب استان و دیگر مسوولین مدیریت مازندران در کنار کمک نقدی کارکنان مدیریت مازندران جهت سیل زدگان به مبلغ ۱۴ میلیون تومان بوده است. در استان مازندران از روز سوم فروردین امسال شعب کشیک و باجه عصر برای تسریع در کمک رسانی فعال شد. در این استان همچنین اقدامات و کمک های لازم از طرف شعب برای استفاده از خدمات شرکت های بیمه توسط خسارت دیدگان صورت گرفت. در استان مازندران ۲۷۶۷ فقره کمک بلاعوض۲ میلیون تومان به معرفی شدگان بنیاد مسکن در این سیل پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن تامین و توزیع لوازم بهداشتی و غذایی کودکان و خردسالان از جمله شیرخشک، پوشک و… به مبلغ ۵۰ میلیون تومان از محل اعتبار تخصیصی بانک و کمک های نقدی کارکنان مدیریت استان گلستان برای منطقه سن سبیلی واقع در شرق شهرستان آق قلا،‌ تهیه و توزیع غذای گرم دربین مردم سیل زده شهرستان گمیشان استان گلستان، حضور مشارکت فعال مداوم کارکنان بانک مسکن در مناطق سیل زده به منظور برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای تداوم کمک رسانی به سیل زدگان در استان گلستان و توزیع ۳۰۰بسته اموزشی و لوازم التحریر در میان ۳۰۰ دانش آموز دوره متوسطه دبیرستان نبی اکرم(ص) در شهرستان آق قلا و همچنین واریز مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان از حساب کمک های مردمی بانک به حساب جمعیت هلال احمر از جمله دیگر اقدامات بانک مسکن برای کمک به سیل زدگان در سیلاب های اخیر بوده است.

به گزارش هیبنا، در اقدام دیگری از سوی بانک مسکن در راستای کمک به سیل زدگان،وصول مطالبات بانک مسکن در شهرهای آسیب دیده از سیل در استان لرستان تعلیق شد به نحوی که سرور پیگیری مطالبات در شهرهای آسیب دیده از سیل از حالت فعال خارج شد تا پیامکی در خصوص موعد اقساط و مطالبات به آسیب دیدگان ارسال نشود. همچنین سرور تلفن گویا خاموش شد تا از ارسال پیام صوتی پیگیری مطالبات نیز خودداری شود. همچنین مدیریت شعب استان لرستان با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و تهیه گوشت از پشتیبانی امور دام نسبت به پخت و توزیع غذای گرم در منطقه اقدام کرد. از دیگر اقدامات مدیریت شعب استان لرستان کمک ۵۰ میلیون تومانی مدیرعامل بانک مسکن و خریداری اقلام مواد غذایی و بهداشتی و پتو و پخش آن از طریق هلال احمر و سپاه در منطقه و اعزام دو نوبت کارکنان داوطلب بانک مسکن در قالب دو گروه جهادی در پایان هفته به مناطق سیل زده پل دختر برای کمک به سیل زدگان در سیلاب های اخیر بوده است.

ارسال پیامک به کارکنان شاغل و بازنشسته و معرفی حساب کمک های مردمی بانک و حساب جمعیت هلال احمر، ارسال پیامک به بیش از ۵ میلیون نفر از مشتریان و دارندگان مسکن کارت،‌ اطلاع رسانی در شبکه های مجازی و خبری بانک مسکن درباره نحوه کمک رسانی مردم ایران به سیل زدگان از طریق خدمات بانکی بانک مسکن،‌ بارگزاری بنر اعلام شماره حساب جمعیت هلال احمر و اطلاع رسانی در پرتال بانک و همچنین اعلام شماره حساب جمعیت هلال احمر از طریق بیلبرد ، تراکت، دستگاههای ATMبانک مسکن از جمله اقدمات تکمیلی بانک مسکن در راستای کمک های بشردوستانه به سیل زدگان استان ها طی روزهای گذشته از سال ۹۸ بوده است.