چیزی از شهر برای فروش باقی نمانده است البته مدیریت شهری جدید قبل از این‌که به این جمع‌بندی برسد، معتقد بود این راه، مسیرخوش‌فرجامی نیست.

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران گفت: نشانه‌های شهر فروشی در کوچه‌های ۲۰ متری منطقه یک قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمود میرلوحی با اشاره به سخنان دو هفته پیش امام جمعه تهران در خصوص این مطلب که کدام شهردار عاقلی شهر را با فروش تراکم اداره می‌کند، اظهار کرد: چیزی از شهر برای فروش باقی نمانده است البته مدیریت شهری جدید قبل از این‌که به این جمع‌بندی برسد، معتقد بود این راه، مسیرخوش‌فرجامی نیست.

وی در ادامه  با بیان اینکه نتیجه فروش شهر برای اداره آن را در حال حاضر می‌بینیم، افزود: ساخت ۲۷۰ ساختمان بلندمرتبه در کوچه‌های کمتر از ۲۰ متر در منطقه یک یا ساخت و سازهایی که روی گسل‌ها انجام شده یا وضعیت بافت فرسوده و ساختمان‌های منطقه ۲۲ نشان‌دهنده تفکر گذشتگان برای اداره شهر است.

عضو شورای شهر تهران از تلاش مدیران شهر برای کاهش هزینه‌های اداره پایتخت خبر داد و تصریح کرد: بر اساس محاسباتی که انجام شد حدود هزار میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز پایتخت هزینه می‌شود که ۲۰۰ میلیارد آن، هزینه کود است؛ این کود را ما می‌توانیم از آرادکوه تهیه کنیم اما چرا از کمپوست تولیدی شهرداری نمی‌توان استفاده کرد، زیرا داخل آن شیشه وجود دارد و اگر در باغ و پارک از این کودها استفاده کنیم، ممکن است به شهروندان استفاده کننده از فضای سبز شهری آسیب وارد شود.

میرلوحی با بیان اینکه به تازگی معاونت خدمات شهری بخشنامه کرده است که خرید کود به دلایل اقتصادی از خارج از مجموعه شهرداری ممنوع است، افزود: یکی از محل‌های صرفه‌جویی کاهش هزینه‌هایی از این دست است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز درخصوص همکاری مجلس برای افزایش درآمدهای پایدار اعلام کرد: «کمیته مشترک ۶نفره میان شورا و مجلس تشکیل شده و آیین‌نامه‌های مربوط به آن تنظیم شده است. در آینده‌ای نزدیک در این رابطه با نمایندگان مجلس جلسه خواهیم گذاشت.»

وی اضافه کرد که توامان با این کار ما باید منابع پایدار را به درستی شناسایی کنیم. به اعتقاد وی، درآمدهای شهرداری تهران نیاز به بازنگری و بازآفرینی دارد.