دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری اعلام کرد: طرح ترافیک خبرنگاری سال 97 تا پایان اردیبهشت امسال معتبر است.

فرهاد خوانساری روز سه شنبه افزود: امسال بیش از ۶ هزار متقاضی طرح ترافیک خبرنگاری در سامانه تهران من ثبت نام کردند و کار بررسی مدارک آنها آغاز شده است.
وی ادامه داد: امسال طبق قانون ۲ هزار و ۶۰ سهمیه به خبرنگاران اختصاص می یابد و اسامی خبرنگارانی که طرح دریافت کنند در سامانه شفافیت به نشانی shafaf.tehran.ir منتشر می شود.
خوانساری تاکید کرد که امسال کارگروهی هفت نفره‌ای ذیل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشکیل و کار بررسی آثار و مدارک افراد متقاضی را انجام می دهد.
به گفته وی، تاکنون ۲ جلسه این کارگروه برگزار شده و در جلسه امروز قرار است در خصوص تقسیم سهمیه ها بحث و گفت و گو شود.
دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری همچنین گفت که معاونت حمل و نقل و شهرداری تهران تلاش می کند تا رضایت حداکثری اصحاب رسانه را جلب کند و در عین حال سعی می کنیم تا روند بررسی مدارک تا پایان ماه جاری به اتمام برسد.
وی تصریح کرد که ۱۳ اردیبهشت آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری بود و هم اکنون تنها افرادی که ثبت نام کردند می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود در صورت لزوم اقدام کنند.
خوانساری در خصوص نحوه اطلاع رسانی به افرادی که برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری مجاز شده اند نیز گفت: سال گذشته این اطلاع رسانی از طریق ارسال پیاک به این افراد انجام شد و احتمالا امسال نیز از این شیوه استفاده کنیم.
وی درباره کارت بلیت رایگان مترو به خبرنگاران متقاضی نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص محدودیتی وجود ندارد و اگر مدارک ارسالی شخص دال بر خبرنگار بودن وی باشد کارت بلیت رایگان مترو دریافت می کند.
به گزارش ایرنا، در شرایط کنونی ۲ طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.
زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک ۶:۳۰ تا ۱۹ است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل نیز طرح های ترافیکی(ترافیک و زوج و فرد) اجرا نمی شود.
براساس طرح زوج و فرد تردد خودروها از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران براساس آخرین رقم سمت راست پلاک خودروها محدود است.
همچنین محدوده طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و ۱۷ شهریور است.

  • منبع خبر : ایرنا