عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس با حضور مسئولین کشوری ولشکری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(هرمزگان)، صبح امروز با حضور رئیس گروه عمران مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری محمد علی قنبری، معاون مهندسی نیروی دریایی راهبردی ارتش ناخدا یکم اسد استوار و مسئولین استانی، عملیات احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط نیروی دریایی ارتش (شرکت اعتماد مقابل شهر تهران) در ۱۶۰ هکتار از اراضی الحاق شده به شهر بندرعباس، آغاز شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان هرمزگان، در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۱۵هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس اظهار کرد: سخت ترین و بهترین محور توسعه فضای بندرعباس از سمت شمال شهر است که با الحاق بیش از ۱۶۰ هکتار در قالب طرح نهضت ملی مسکن شروع می شود.

 کمالی توضیح داد: در دوازده ماه اخیر مهم‌ترین کار اجرایی در بخش مسکن تامین و الحاق زمین به طرح نهضت ملی مسکن بوده که تاکنون ۲ هزار و ۷۱ هکتار انجام شده است، ۸۰۴ هکتار نیز در حال بررسی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است و این اتفاق هم بزودی رقم خواهد خورد و جمع الحاقات استان در دولت مردمی ۲ هزار و ۸۷۵ هکتار خواهد بود و در واقع حجم عظیمی از تمرکزی که در اجرای طرح های ساختمانی، نهضت ملی و توسعه شهر مانده بود به انجام خواهد رسید.

وی گفت: برای تسطیح زمین این پروژه، بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی در مدت ۶ ماه انجام می گیرد و بعد از آن قریب به پانزده هزار واحد در قالب ۴۲۰ بلوک مسکونی در ۵ طبقه همراه با ۱۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، اداری، تجاری، مذهبی فرهنگی و درمانی ساخته شده ومورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان تا امروز بیش از ۱۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر حائز تایید نهایی و ۱۶ هزار نفر واریز وجه بالای ۴۰ میلیون تومان داشته اند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان همچنین در آیین عملیات اجرایی ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس گفت: امروز شاهد تسطیح ۱۵۰ هکتار از اراضی الحاق شده جهت ساخت این پروژه مهم در شهر بندرعباس هستیم.

دوستی بیان ن کرد: احداث ۴ میلیون مسکن مهم ترین وعده دولت سیزدهم به مردم بوده و برای اجرای آن برنامه ریزی مناسب صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: برای اینکه در اجرای این وعده مهم دولت صادق باشیم بایستی تمام توان خود را به کار ببندیم تا بتوان کاستی‌های حوزه مسکن که بخش عمده آن به عدم اعتقاد دولت قبل به ساخت مسکن باز می‌گردد، جبران شود.

وی افزود: احداث ۴ میلیون مسکن در سطح کشور نیازمند عزم جدی و اقدام جهادی است زیرا مسکن یکی از هزینه‌های اصلی سبد خانوار محسوب می‌شود و با توجه به اینکه حدود ۴۳ درصد مردم در شهر بندرعباس مستاجر هستند اهمیت تولید مسکن و حذف هزینه اجاره از سبد خانوار دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی با اشاره به اینکه دولت در صدد این است بهترین زمین‌ها در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد تصریح کرد: مردم بندرعباس با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک علوی که فاصله قابل توجهی با شهر دارد مخالف بودند بر همین مبنا دولت هزینه‌های مختلفی را به جان خرید تا مردم در بهترین نقطه صاحب خانه شوند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر اینکه تا کنون ۷۰ درصد پروانه‌های ساخت طرح نهضت ملی مسکن صادر شده گفت: بنا داریم تا سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان تمام تعهد استان در اجرای این طرح را عملیاتی کنیم و منازلی با کیفیت و با قیمت مناسب برای مردم استان بسازیم.