مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: آغاز عملیات اجرایی ۱۷۰۰ واحد از ۲۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه نقش بسیار مؤثری در تثبیت بازار واحد‌های مسکونی داشته است.

محمد آئینی، مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر جدید اندیشه  با بیان اینکه ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه طی سال گذشته هدف‌گذاری شده است، گفت: ساخت این تعداد واحد در راستای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید بوده که سال گذشته کلنگ‌زنی هزار و ۷۰۰ واحد در این شهر آغاز شده است.

وی گفت: برای این هزار و ۷۰۰ واحد تمامی شرکا و سرمایه‌گذاران مشخص شده و قرارداد ساخت تمامی آن‌ها منعقد شده و در برخی از مناطق هم عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

آئینی با بیان اینکه ساخت ۲۵۰ واحد امسال، ۵۵۰ واحد برای سال ۹۹ هدف‌گذاری شده است، گفت: ساخت این میزان واحد نقش بسیار مؤثری در جذب سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش مهاجرت پذیری و در رونق تولید بازار مسکن هم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بیان اینکه شهر جدید اندیشه قابلیت‌های بسیار زیادی برای زندگی با کیفیت دارد از سال ۹۰ تا سال ۹۷ بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت را جذب کرده و طبق آمار سال ۹۰، ۹۶ هزار نفر جمعیت، ۹۵، ۱۱۶ هزار نفر و هم‌اکنون قابلیت جمعیت‌پذیری ۱۲۰ هزار نفر را این شهر دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق ارزیابی‌های انجام شده تراز جمعیت‌پذیری این شهر مثبت بوده و همین امر در افزایش میزان تولید مسکن و همچنین اتمام واحد‌های مسکن مهر بسیار تأثیرگذار بوده است، گفت: تأمین تمامی خدمات زیربنایی برای واحد‌های مسکونی و همچنین اتمام یک، ششم افق طرح جامع در این شهر توانسته میزان رونق تولید را در این شهر به صورت چشمگیر افزایش دهد.

آئینی با بیان اینکه تولید هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی جدید توسط بخش خصوصی به ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن کمک می‌کند، گفت: در سال ۹۵ ساخت ۳ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر در این شهر به پایان رسید و اتمام زودهنگام این واحد‌ها نقش بسیار مؤثری در کاهش هزینه‌های تولید مسکن داشته است.

مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر جدید اندیشه یادآوری کرد: اتمام ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و همچنین اقدام ملی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید می‌تواند اثرگذاری بسیار مثبتی در بازار تولید واحد‌های مسکونی داشته باشد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان