مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در دیدار با هیات فرهنگی کشور آلمان گفت: شهرداری شیراز آمادگی اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با آلمان را دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در دیدار با هیات فرهنگی کشور آلمان گفت: شهرداری شیراز آمادگی اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با آلمان را دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدرضا دهقانی در این دیدار ضمن تاکید بر سابقه غنی تاریخی و فرهنگی شیراز افزود: اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با سایر کشورها به ویژه کشوری تاریخی همچون آلمان باعث افزایش درک فرهنگی و گسترش همکاری های دوجانبه می شود.
دهقانی با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری و شورای شهر اضافه کرد: در این راستا تلاش می کنیم تعامل بین شهرداری و سایر کشورها با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود افزایش یابد.
وی برگزاری جشنواره های مشترک، هفته های فرهنگی و تعریف رویدادهای بین المللی را از جمله مصداق های اجرای برنامه های فرهنگی مشترک دانست و خاطرنشان کرد: در دیدار با هیات فرهنگی کشور آلمان راهکارهای مناسب جهت ارائه برنامه های فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزایش تعاملات بین المللی شهرداری شیراز و کشور آلمان را مقدمه ای برای اقدامات فرهنگی شاخص به ویژه اجرای برنامه های مشترک دانست.
دهقانی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات تاثیرگذار در حوزه دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی شهری به عنوان یکی از ابزارهای کارامد دیپلماسی عمومی ابراز امیدواری کرد که شهرداری شیراز با حمایت و همراهی سفارت آلمان بتواند پروژه های ارزشمندی را با شهرهای آلمان از جمله وایمار و درسدن برگزار کند.
یوستوس کمپر رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان نیز در این دیدار اعلام کرد: سفارت آلمان از اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با شیراز استقبال می کند.
رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان با اشاره به رابطه معنوی حافظ و گوته اضافه کرد: امسال دویستمین سالگرد انتشار دیوان «غربی شرقی» گوته است و رابطه معنوی این دو شاعر بزرگ بر روابط دو کشور ایران و آلمان تاثیرگذار بوده و می تواند پایه اجرای برنامه های فرهنگی مشترک قرار بگیرد.