مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اعلام این مطلب که تعمیرات و بازسازی ۵۶۳۲ واحد مسکونی تعمیری و احداثی زلزله سال ۹۸ میانه و سراب به اتمام رسیده است، از پرداخت تسهیلات بازسازی زلزله به ۱۰۲۴۰ خسارت دیده خبر داد.

به گزارش خبرنگاربین نیوز از  پایگاه خبری وزارت راه‌ و شهرسازی، حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی آخرین وضعیت بازسازی‌های زلزله اسفند ۹۸ میانه و سراب را اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با یادآوری این مطلب که تعداد کل واحدهای خسارت‌دیده ۶ هزار و ۵۵۲ واحد بوده که از این تعداد، سه هزار واحد احداثی و سه هزار و ۵۵۲ واحد تعمیری شناسایی شدند، گفت: با احتساب تسهیلات احداثی، دامی و معیشتی ۱۱ هزار و ۲۱۰ مالک برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این میزان بانک‌های عامل با ۱۰هزار و ۲۴۰ واحد برای دریافت تسهیلات عقد قرارداد کردند.

باباپور ضمن اعلام اینکه تعمیرات سه هزارو ۵۵۲ واحد مسکونی زلزله‌زده به اتمام رسیده است، روند بازسازی‌های زلزله سال ۹۸ میانه و سراب را بدین شرح توضیح داد: آواربرداری تعداد سه هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی و دامی، پی‌کنی چهار هزار و سه واحد مسکونی و دامی، اجرای فونداسیون سه هزار و ۸۲۷ واحد مسکونی و دامی، اجرای اسکلت سه هزار و ۶۵۱ واحد مسکونی و دامی، اجرای سقف سه هزار و ۳۱۱ واحد مسکونی و دامی مناطق زلزله‌زده به اتمام رسیده است.

وی در عین حال از اتمام عملیات ساختمانی دو هزار و ۸۰ واحد مسکونی و دامی خبر داد.