کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ جریان سرد به کشور خبر داد و اظهار کرد که از امروز به تدریج کاهش محسوس دما را در سراسر کشور خواهیم داشت.

به گزارش بین نیوز، امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز بارش باد و باران و گاهی تندباد شدید برای آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل و غرب کردستان خواهیم داشت، همچنین بارش پراکنده در گیلان و مازندران نیز رخ خواهد داد.

وی گفت: فردا (چهارشنبه) برای استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، گیلان و مازندران بارش پیش‌بینی می‌کنیم. این بارش‌ها به شکل برف و کولاک برف خواهند بود که متعاقب آن کاهش دید افقی به همراه وزش باد شدید برای استان‌های شمال غرب کشورمان پیش‌بینی شده است.

نقشینه عنوان کرد: برای چهارشنبه اردبیل و کرمانشاه و نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان از بارش‌های بیشتری برخوردار خواهند شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پنج‌شنبه بارش‌ها در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین به‌صورت بارش برف و کولاک و کاهش دید و احتمال وقوع بهمن در مناطق مرتفع پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: پنج‌شنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و شمال غرب و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و بخش‌هایی از مرکز و جمعه برای شمال شرق کشورمان بارش خواهیم داشت.

نقشینه با یادآوری اینکه طی پنج روز آینده، بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهند بود، خاطرنشان کرد: این بارش‌ها به همراه باد شدید و کولاک هستند که در شمال غرب و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز رخ خواهند داد. ضمن اینکه در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی نیز ریزش بهمن را انتظار داریم.

وی تأکید کرد: با نفوذ هوای سرد، دمای هوا از امروز تا شنبه برای بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که این کاهش دما برای شمال شرق و شرق ۱۵ تا ۲۰ درجه، برای شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر ۱۰ تا ۱۵ درجه و برای غرب، مرکز و جنوب غرب ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی شده است.

نقشینه عنوان کرد: امروز تا آخر هفته دریای خزر و خلیج‌فارس و دریای عمان مواج خواهند بود و پنجشنبه سرعت وزش باد در کشورمان افزایش پیدا می‌کند و برای مرکز و نوار شرق کشورمان به شکل تندباد شدید پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران نیز گفت: برای تهران هم پیش‌بینی می‌کنیم که آسمان صاف تا کمی ابری باشد و وزش باد در تهران رخ خواهد داد و همچنین از فردا شب، افزایش باد و بارش پراکنده را در تهران شاهد خواهیم بود.

وی افزود: پنجشنبه تهران ابری است؛ اما جمعه آسمان تهران صاف خواهد شد؛ ضمن اینکه کاهش محسوس دما ۸ تا ۱۰ درجه‌ای را برای روزهای پنجشنبه و جمعه در تهران پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه تصریح کرد: امروز بیشینه دمای تهران ۱۲، فردا ۱۴ و پنج‌شنبه ۶ درجه خواهد بود. همچنین کمینه دمای امروز تهران ۵، فردا ۳ و پنج‌شنبه منفی ۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.