معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به خوزستان از اولویت بازآفرینی کوی منبع آب در شهر اهواز خبر داد.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان در بازدید از محلات هدف بازآفرینی شهر اهواز با بیان اینکه ضرورت رسیدگی به محله هدف منبع آب شهر اهواز کاملا مشهود است، گفت: بالغ بر ۸۰۰ خانوار در کوی منبع آب اهواز نیاز به جابجایی دارند و باید پیش از اینکه حادثه نگران‌کننده‌ای رخ دهد جابه‌جایی آنها انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در موضوع جابجایی ساکنان کوی منبع آب اهواز، رضایتمندی مردم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: جهت انتقال ساکنان محله هدف منبع آب اهواز، زمینی بالغ بر ۲۰ هکتار در منطقه سپیدار اهواز در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: ظرف دو سه روز آینده قرارداد تهیه طرح منطقه سپیدار با مهندس مشاور به امضاء خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساکنین محدوده منبع آب اهواز که در معرض خطر نیستند، گفت: براساس مطالعات مهندس مشاور با تغییرات و اصلاحاتی عده ای از ساکنین می توانند در محدوده هدف منبع آب اهواز زندگی کنند.

وی مقاوم سازی بناها، تعریض معابر عمومی، افزایش سرانه های خدمات عمومی شهری را از جمله اقدامات اصلاحی در منطقه منبع آب اهواز دانست و گفت: اقدامات بازآفرینی در محدوده و محله منبع اهواز نیازمند همراهی و مشارکت جدی مردم و ساکنین است.

پژمان در ادامه از سند دار شدن واحدهای مسکونی در منطقه هدف بازآفرینی منبع آب اهواز خبرداد و گفت: مردم را باید از بلاتکلیفی مالکیت عرصه های زندگی خودشان که سند آنها متعلق به دولت است خارج کنیم و آنان را صاحب سند کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: صاحب سند شدن مردم، منوط به رعایت طرح و انجام بعضی از اقدامات ضروری قانونی توسط ساکنین است که باید انجام دهند تا از این فرصت و امتیاز خوبی که دولت در اختیار آنان گذاشته است، بتوانند استفاده کنند.

پژمان با بیان اینکه دولت برای اصلاح زیرساخت ها و تکمیل و ترمیم اقدامات روبنایی پروژه های بازآفرینی نقش جدی خواهد داشت، بیان کرد: دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی استان خوزستان باید به دنبال شیوه های سرعت بخشی به پروژه های بازآفرینی باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با انتقاد از تشریفات و بوروکراسی اداری در موضوع بازآفرینی شهری گفت: برای سرعت بخشی به پروژه های بازآفرینی شهری باید از تشریفات اداری کم شود و موضوعات در بین دستگاه های اداری در رفت و آمد نباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کند بودن اقدمات و تصمیم گیری های فرسایش را از جمله عوامل در سرعت بخشی در موضوع بازآفرینی شهری دانست.