جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با ادغام کمیته تخصصی شبکه معابر وکمیسیون رسیدگی به طرح ها موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری بین نیوز از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره گفت: به منظور تسریع در امور و افزایش کیفی کارها، ادغام کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران و کمیسیون رسیدگی به طرح ها در دستور کار بود که پس از ارائه گزارش توسط مشاور، موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با تشکیل کمیته تخصصی شبکه معابر و طرح های اجرایی زیر نظر حوزه معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران موافقت شد.

وی افزود: قرار شد این کمیته متشکل از نمایندگان، معاونت های شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی، شهرداری منطقه مربوطه، سازمان املاک و دبیرخانه کمیسیون ماده پنج باشد و در صورت مطرح شدن طرحی در محدوده تاریخی شهر، نماینده اداره کل میراث فرهنگی استان تهران عضو کمیته مذکور باشد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تأکید کرد: تعیین تکلیف مواردی از شبکه معابر شهر تهران و تهیه طرح های اجرایی از جمله وظایف این کمیته می باشد.
اشراقی گفت: همچنین در این جلسه، به منظور افزایش سرانه بهداشتی و درمانی مناطق ۲ و ۱۱ کمیسیون ماده پنج با طرح احداث دو دی کلینیک در این مناطق موافقت کرد.
وی افزود: اصلاح پوسته طرح تقاطع بزرگراه های همت – اشرفی اصفهانی واقع در منطقه ۵ نیز مورد تصویب قرار گرفت.