سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از اجرای طرح محدودیت تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر از سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد؛ معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری هم‌اکنون در حال تهیه طرحی به منظور اعمال محدودیت در تردد خودروی شخصی و تقویت حمل‌ و نقل عمومی است تا پس از اخذ مجوزهای لازم از سال آینده و به صورت مرحله به مرحله اجرایی شود.
او افزود؛ اجرای این طرح مستلزم پیش‌ زمینه‌هایی مانند جانمایی دوربین‌های نظارتی، مدیریت معابر، ساماندهی بار در هسته مرکزی، تقویت حمل‌ونقل عمومی، تقویت مدیریت پارکینگ‌ها و تهیه تجهیزات کنترلی هوشمند است.
این مسؤول ادامه داد؛ طبق مصوبه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قزوین، باید برای هسته مرکزی شهر قزوین از شمال محدود به خیابان بوعلی، از غرب محدود به خیابان مولوی، از جنوب محدود به خیابان شهید انصاری و از شرق محدود به خیابان آیت‌اله مدرس طرح ترافیک اجرا شود.
زرآبادی‌پور تصریح کرد؛ این مصوبه می‌تواند به شیوه‌های متناسب با شرایط شهر قزوین به اجرا درآید که این شیوه‌های اجرا پس از تهیه توسط کارشناسان و تأیید نهادهای بالادستی باید به تصویب شورای ترافیک استان برسد.
او بیان کرد؛ در قالب این طرح، ساعت تردد وسایل نقلیه باری درون‌شهری، بارگیری و باراندازی آنها نیز باید تعیین و مصوبه آن اخذ شود و تأمین تجهیزات کنترلی هوشمند برای این موضوع هم در دستور کار قرار گیرد.

استان قزوین- بین نیوز- سید مرتضی نصری