نبی ئی گفت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و فناوری‌ها در حوزه ساخت و ساز زمینه ساز بهبود کیفیت و اشتغالزیی در حوزه مسکن می‌شود.

به گزارش بین نیوز ، علی نبی ئی دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست خبری چهارمین مجمع توسعه فناوری نمایشگاه و کنفرانس سالانه یافته‌های نوین عمران معماری و صنعت ساختمان با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران امروز از بنر این همایش رونمایی کرد گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران وظایف مهمی در جهت بهبود کیفیت حوزه ساخت و ساز بر عهده دارد و همین موضوع باعث افزایش استقبال مهندسان در این حوزه شده است.

او ادامه داد: حضور مهندسان در این بخش نقش موثری در جهت رشد و توسعه فناوری‌های نوین در این حوزه دارد.

نبی ئی با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت در حوزه ساخت و ساز ضرورت استفاده از فناوری در این بخش بیشتر احساس می‌شود افزود: فناوری‌ها خود نقش موثری در عرصه ساخت و ساز دارند و ما در این دوره باید ساختمان‌هایی را بسازیم که درآن‌ها از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده باشد.

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و فناوری‌ها در حوزه ساخت و ساز باعث می‌شود که سازه‌های ساختمانی در مقابل زلزله از ایمنی کافی برخوردار باشند و ما هر چه به این سمت پیش رویم شاهد کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی خواهیم بود.

او توضیح داد: برخی افراد تصور می‌کنند که استفاده از فناوری‌های نوین و حضور استارتاپ‌ها باعث کاهش اشتغال در حوزه‌ها به ویژه حوزه ساخت و ساز می‌شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که حضور در این عرصه نه تنها زمینه ساز کاهش اشتغال نمی‌شود بلکه  باعث افزایش میزان اشتغال و همچنین کیفیت ساخت و ساز می‌شود.

نبی ئی بیان کرد: توجه به حوزه معماری و ساخت و ساز نه تنها باعث می‌شود که ما زندگی بهتری داشته باشیم بلکه زمینه ساز بهبود وضعیت ساخت و ساز و افزایش حضور سرمایه گذاران به این بخش می‌شود.

او ادامه داد: در گذشته تصور می‌کردند که استفاده از شیشه در ساختمان‌ها باعث کاهش کیفیت و افزایش خطر در برابر حوادث می‌شود، اما هم اکنون با ورود تکنولوژی به این عرصه شاهد ایجاد شیشه‌هایی در ساختمان‌ها هستیم که ورود نور و حرارت را به ساختمان‌ها کنترل می‌کنند و تمامی آن‌ها در برابر زلزله مقاوم هستند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان