سرپرست معاونت باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهرگفت: افرادی که در محدوده بافت فرسوده شهرها ملک یا زمین دارند و سایر افرادی که در سایر نقاط شهرها از خود شان زمین ملکی دارند نیز می توانند با استفاده از تسهیلایت بسیار خوب و کم بهره و باز پرداخت دراز مدت این طرح برای ساخت مسکن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بین نیوز، سرپرست معاونت باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهرگفت: افرادی که در محدوده بافت فرسوده شهرها ملک یا زمین دارند و سایر افرادی که در سایر نقاط شهرها از خود شان زمین ملکی دارند نیز می توانند با استفاده از تسهیلایت بسیار خوب و کم بهره و باز پرداخت دراز مدت این طرح برای ساخت مسکن استفاده کنند.
سید علی حسینی در نشست شورای تامین مسکن شهرستان دشتی افزود: طرح جهش تولید مسکن یکی از مهمترین برنامه های دولت مردمی آیت الله رئیسی برای تامین مسکن اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار کم درآمد و فاقد مسکن درکشور است.
وی افزود: بر اساس این طرح در طی  چهار ساله آینده بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر احداث می‌شود. وی بیان کرد: ۴۰ هزار واحد این مسکن ها در سطح شهرها و ۱۰ هزار واحد نیز در سطح روستاهای استان بوشهر ساخته خواهد شد.
حسینی یادآورشد: بر اساس سهمیه استان بوشهر سالانه  ۱۳ هزار  واحد مسکونی در استان بوشهر ساخته می شود   و تاکنون ۱۶ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن دراین استان ثبت نام کرده اند.
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: بر اساس این طرح افرادی که  در محدوده بافت فرسوده شهرها ملک یا زمین دارند و سایر  افرادی که در سایر نقاط شهرها  از خود شان زمین ملکی دارند نیز می توانند با استفاده از تسهیلایت بسیار خوب و کم بهره و باز پرداخت دراز مدت این طرح برای ساخت مسکن استفاده کنند.
فرماندار دشتی نیز گفت: تاکنون ۱ هزار و ۴۶۸ نفر درشهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و ۲۴۸ نفر در بخش کاکی برای ساخت مسکن در قالب این طرح ثبت نام کرده اند.
عبدالله نادری افزود: همه مسوولان شهرستان موظف به همکاری و همراهی با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برای اجرای طرح جهت تولید مسکن دراین شهرستان هستند.
وی تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه تامین زمین و تسهیل در صدور پروانه ساخت باید با مجریان طرح  جهت تولید مسکن مشارکت داشته باشند.
نادری افزود: تاکنون بیش از ۶۰ درصد واحدهای مسکونی در سطح روستاهای این شهرستان مقاوم سازی شده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز تسهیلات مقاوم سازی برای  ساخت ۳۶۵ واحدهای مسکونی در روستاهای دشتی آماده پرداخت است و مردم تا پایان سالجاری فرصت دارند  از این تسهیلات بهره مند شوند.
استان بوشهر- بین نیوز-سیدابوالحسن جعفرى