در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، دو پروژه تأمین آب آشامیدنی روستاهای لوشکان و اسلام آباد از توابع شهرستان تاکستان مورد افتتاح رسمی قرار گرفت و اهالی این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، قائم مقام شرکت در این مراسم ضمن تقدیر از شکیبایی مردم لوشکان در بحران کمبود آب تابستان گذشته گفت: این بحران با مدیریت فشار کنترل شد ولی هم اکنون با بهره برداری از این پروژه به میزان کافی آب تولید شده و نگرانی مردم برطرف شده است.
مهدی حسینخانی در تشریح پروژه روستای لوشکان افزود؛ برای این پروژه، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با دبی ۴۰ لیتر بر ثانیه و ۲۰۰ متر خط انتقال با هزینه ۲۰ میلیارد ریال صورت گرفته و ۳۸۵۰ نفر از اهالی این روستا از آن برخوردار شده اند.
وی در خصوص پروژه تأمین آب آشامیدنی روستای اسلام آباد نیز تصریح کرد؛ برای این پروژه نیز یک کیلومتر خط انتقال، شبکه توزیع و واگذاری انشعاب با هزینه ای معادل پنج میلیارد ریال صورت گرفته و ۱۰۰ نفر از اهالی این روستا از آب مناسب و پایدار بهره مند شده اند.
در ادامه مراسم نیز رضا طاهری، فرماندار تاکستان و حجت الاسلام محمدحسین شهبازی، امام جمعه شهر اسفرورین طی سخنانی از خدمات دولت برای تأمین آب روستاها تقدیر کردند.
گفتنی است شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در دهه مبارک فجر امسال ۱۹ پروژه تامین آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی استان را با هزینه ای بالغ بر ۳۶۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال افتتاح خواهد کرد که با بهره برداری از این پروژه ها ۱۲ هزار و ۵۶۸ خانوار شهری و روستایی از آب سالم و مطمئن منتفع می شوند.

 

استان قزوین- بین نیوز- سید مرتضی نصری